04
دو شنبه 5 آبان 1399
شماره 8069
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طبق اعلام گروه ویژه اقدام مالی FATF، ایران همچنان در کنار کره‌شمالی در لیست سیاه این کارگروه باقی می‌ماند و تمام کشورهای عضو و مقامات ناظر FATF باید تدابیر مؤثر را علیه این 2 کشور اعمال کنند.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس از اتخاذ 4تصمیم برای کاهش ناکارآمدی اقتصادی خبر داده که براساس آن قرار است سندیکای صادرکنندگان خوشنام برای استفاده از ظرفیت اعتباری و تسهیل فعالیت بازرگانی آنها تشکیل شود، مبادله کالا با کالا بدون نیاز به تبادل ارز برای کالاهای ضروری و مواداولیه تولید شتاب پیدا کند .
خبر کوتاه است و گزنده: «به‌دلیل اتمام موجودی مواداولیه، عملیات تولیدی شرکت به‌مدت 9روز متوقف می‌شود. »
همشهری دلایل خیز دوباره تورم در آغاز پاییز امسال را تحلیل می‌کند

کانال‌های رکوردشکنی تورم مهرماه

تورم برخلاف پیش‌بینی‌ها از روند کاهشی دوباره خیز برداشته است و مرکز آمار ایران اعلام کرده سبد مصرفی کالاها و خدمات مردم در مهر امسال نسبت به شهریور 7درصد گران‌تر شده است.

«نه» بانک مرکزی به افزایش سود سپرده‌ها

رئیس‌کل بانک مرکزی از منتفی شدن افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی خبر داد و اعلام کرد: بانک مرکزی به خوبی واقف است که با توجه به‌وجود شوک منفی عرضه، ناترازی بانک‌ها و نیاز مالی دولت، امروز افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و برهمین اساس به‌دنبال روش‌های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارهاست.
مین‌گذاری تحریمی ترامپ
اندکی بعد از 17مهرماه که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا فرمان تحریم 17بانک ایرانی را صادر کرد، در تازه‌ترین رویداد روزنامه وال‌استریت ژورنال اعلام کرد: ترامپ به‌دلیل افزایش نگرانی از پیروزی جو بایدن، قصد دارد قبل از انتخابات، تحریم‌های جدید و مرتبط با قوانین ضد‌تروریسم علیه ایران و صنایع مهم وضع کند که حذف آنها منوط به روند بسیار پیچیده سیاسی است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر مسئولیت سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت مستمری بیکاری به مشاغل فاقد بیمه، به‌نظر می‌رسد تغییر وام کرونا به مستمری بیکاری در دستور کار متولیان امر قرار گرفته که البته کاری به‌نسبت پیچیده و دارای بار مالی قابل‌توجهی است.