17
یکشنبه 19 دی 1400
شماره 8408
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آسمان تاریک

لیگ ایران به شکل روزافزون جذابیتش را برای حضور ستاره‌ها از دست می‌دهد
آیا فوتبال ایران به عصر آماتوریسم بازگشته است؟ این پرسش از لحظه اعلام خبر حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، جدی‌‌تر از هر زمان دیگری مطرح و تکرار شده است. قرار نیست جوگیر شویم و بر اثر خشم و سرخوردگی مربوط به این اتفاق حکم کلی صادر کنیم، اما دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌‌دهد فوتبال باشگاهی ایران به‌طور روزافزون ارزش و جذابیتش را از دست می‌دهد.
ویژه
بازار نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال در اروپا جانی تازه گرفته. فعلا کوتینیو، تریپیه و چند بازیکن دیگر بین تیم‌ها جابه‌جا شده‌اند و شایعه‌ها درباره برخی دیگر پررنگ‌تر و قابل‌باورتر شده است. بارسلونا سرانجام توانست از شر فیلیپ کوتینیو 29‌ساله خلاص شود. انتقال قرضی این بازیکن برزیلی که گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود، به استون‌ویلا در حالی میسر شد که بارسا 35درصد از حقوق سالانه او را به‌عهده گرفت.
محمد پولادگر 3روز بعد از اینکه در انتخابات فدراسیون تکواندو شکست خورد، سمت بالاتری در ورزش گرفت. او با حکم حمید سجادی، وزیر ورزش به‌عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انتخاب شد. انتصاب او به این سمت بعد از شکست، خیلی با استقبال روبه‌رو نشده است. قبل از اینکه مهدی علی‌نژاد معاون قبلی وزیر استعفا بدهد، نام پولادگر در بین گزینه‌های جانشینی او بود اما ثبت‌نام پولادگر در انتخابات فدراسیون تکواندو این شائبه را ایجاد کرد که ریاست فدراسیون را به معاونت در وزارت ورزش ترجیح می‌دهد.
انتخابات فدراسیون بوکس روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و 2‌نامزد پست ریاست یعنی روح‌الله حسینی و حسین ثوری با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ انتخاباتی که برای بازنده چندان خوشایند نبود و او پس از پایان شمارش آرا، مجمع را به حالت قهر ترک کرد.
نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگا با یک شگفتی آغاز شد و بایرن‌مونیخ در دیداری که شکست در آن قابل پیش‌بینی بود به مونشن‌گلادباخ که گربه سیاه این تیم است دوباره باخت؛ این‌بار بدون 5بازیکن از 11بازیکنی که در باخت دیدار رفت در ترکیب بایرن به میدان رفته بودند.
احتمالا عبارت برازنده برای توصیف فوتبال امارات، «سرزمین عجایب» است. فوتبال ملی و باشگاهی این کشور در طول چند دهه گذشته با وجود تزریق فراوان پول هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته است.
داستان طوری شده است که هر جا نقل‌قول یا مصاحبه‌ای از مهدی طارمی دیدیم، اول باید نگران تبعات احتمالی‌اش شویم و بعد با کلی ترس و لرز خبر را باز کنیم.

قهرمان زیبای نیم‌فصل

استقلال در زیباترین بازی فصل مس رفسنجان را طوری برد که انتقادها از نمایش فنی این تیم نیز موقتا خاموش شود؛ با این نتیجه تیم مجیدی قهرمان نیم‌فصل شد مگر اینکه روز آخر اتفاقات عجیبی بیفتد
استقلال در زیباترین بازی هفته و شاید زیباترین بازی این فصل لیگ برتر، تیم خوب و شایسته مس رفسنجان را شکست داد و صدرنشینی‌اش را دوباره تثبیت کرد. در روز توقف پرسپولیس، آبی‌ها از این فرصت به خوبی بهره بردند و با غلبه بر میهمان قدرتمند خود فاصله را در صدر جدول دوباره به 3امتیاز افزایش دادند.
پدیده تویی، پر سپولیس!

پدیده تویی، پر سپولیس!

در روزی که همه منتظر یک برد آسان برای پرسپولیس بودند، قعرنشین مشهدی بدون حتی یک ضربه داخل چارچوب این تیم را ۱-۱ متوقف کرد
هفته چهاردهم لیگ برتر با توقف عجیب و نابهنگام پرسپولیس آغاز شد. با توجه به بازی آسان‌تر سرخپوشان نسبت به رقبا، تصور می‌شد این تیم شانس زیادی برای سبقت از استقلال و دورترشدن از سپاهان داشته باشد.
3+7 آزادکار ایرانی در تگزاس
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای مسابقه با آمریکا در 7وزن مشخص شده اما در 3وزن هنوز نامشخص است
تیم ملی کشتی آزاد ایران قرار است روز 23بهمن‌ماه در تگزاس دیداری دوستانه با تیم ملی آمریکا برگزار کند.
جیمی واردی که در دیدار لستر مقابل لیورپول دچار مصدومیت شده بود، باید 8‌هفته با مصدومیت همسترینگ بسازد. البته او نیاز به جراحی نخواهد داشت.

جدول 8408

جدول 8408

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته پانزدهم

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته پانزدهم

جدول‌اعداد | 4117

اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
این بدترین نمایش پرسپولیس در فصل بود؟ خیلی راحت نمی‌شود به این پرسش پاسخ داد‌. چون تعداد بازی‌های بد پرسپولیس در این مدت، آنقدر بوده که شاید بهتر باشد بگوییم این تازه‌ترین نمایش افتضاح تیم گل محمدی بود.
با حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا و عدم‌صدور مجوز حرفه‌ای برای گل‌گهر سیرجان، حالا فولاد و سپاهان به تنها نمایندگان فوتبال ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده‌اند.
فصل گذشته پرسپولیس و سپاهان هر کدام در مقطعی 6بازی متوالی را بردند و رکورد بیشترین برد پی‌درپی را از آن خودشان کردند. امسال اما بردن 5بازی متوالی هم طلسم شده است و تیم‌ها به شکل عجیبی در آستانه عدد5ناکام می‌شوند.