• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150326
+
-

چند انتقال و یک‌ خداحافظی

هوای بازار نقل‌وانتقالات زمستانی همچنان سرد اما بازار شایعات داغ است

بازار نقل‌وانتقالات زمستانی فوتبال در اروپا جانی تازه گرفته. فعلا کوتینیو، تریپیه و چند بازیکن دیگر بین تیم‌ها جابه‌جا شده‌اند و شایعه‌ها درباره برخی دیگر پررنگ‌تر و قابل‌باورتر شده است.

  بارسلونا سرانجام توانست از شر فیلیپ کوتینیو 29‌ساله خلاص شود. انتقال قرضی این بازیکن برزیلی که گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه بود، به استون‌ویلا در حالی میسر شد که بارسا 35درصد از حقوق سالانه او را به‌عهده گرفت. کوتینیو که سال‌2018 از لیورپول به بارسلونا منتقل شد، برای دومین‌بار پس از بایرن‌مونیخ، به تیم دیگری قرض داده شد. این بازیکن در طول فصل جاری 16‌بار با پیراهن بارسا به میدان رفت و موفق به ثبت 2‌گل شد. استون‌ویلا تا ماه ژوئن فرصت دارد با پرداخت 40‌میلیون پوند، قرارداد کوتینیو را دائمی کند. این در حالی است که خرید او 142میلیون پوند خرج روی دست بارسا گذاشت و کلی آپشن هم در قرارداد وجود داشت که به‌مرور فعال شد. به‌شوخی گفته‌اند که بندی در قرارداد او وجود دارد که اگر به تیمی در لیگ برتر قرض داده شود، 20میلیون دیگر به لیورپول می‌رسد! او در بارسا هفته‌ای 380هزار پوند حقوق می‌گرفت. هر 4‌انتقال بزرگ این بازیکن در ژانویه رخ داده؛ انتقال قرضی از اینتر به اسپانیول (ژانویه 2012)، انتقال قطعی از اینتر به لیورپول (۸.۵ میلیون پوند، ژانویه ۲۰۱۳)، فروش به بارسلونا (۱۴۲‌میلیون پوند، ژانویه ۲۰۱۸) و حالا انتقال قرضی از بارسا به استون‌ویلا.

  ارلینگ هالند هفته گذشته به یک هوادار فوتبال در اسپانیا گفته بود فصل آینده همین‌جا یعنی در اسپانیا که ویلایی آنجا دارد، بازی خواهد کرد. خبرنگاران و رسانه‌های مادریدی معتقدند که او بازی در رئال را ترجیح می‌دهد اما رقبای کاتالونی آنها ادعا می‌کنند هالند می‌خواهد به بارسا برود به 2‌دلیل؛ دلیل اول رابطه خوب مینو رایولا، مدیر برنامه‌های او با لاپورتا و بارسلونا و دلیل دوم این است که او می‌خواهد در تیمی بازی کند که ستاره اصلی باشد و نه در کنار امباپه که او را در حاشیه قرار می‌دهد و از او نفر دوم می‌سازد. بارسا دنبال منابعی برای فراهم‌کردن امکان خرید این بازیکن در تابستان است تا حدود 100میلیون یورو برای انتقالش هزینه کند و ماهی 30میلیون یورو هم به‌خود او بدهد. مبلغ فسخ قراردادش در تابستان 75میلیون یورو خواهد بود اما پاداش خودش و مدیر برنامه‌هایش و سهم پدرش هم هستند.

  سیمئونه یک بازیکن دیگر خود را از دست داد. کریان تریپیه، مدافع راست ملی‌پوش انگلیسی این تیم به نیوکاسل رفت. قرارداد 2.5ساله این بازیکن 31ساله 12میلیون پوند برای باشگاه انگلیسی- عربستانی آب خورد. این نخستین خرید سعودی‌ها برای نیوکاسل بود. تریپیه در برنلی سابقه بازی برای ادی هاو مربی کنونی نیوکاسل را دارد. اتلتیکویی‌ها برای پر‌کردن جای خالی تریپیه دنبال قرض‌گرفتن دست از بارسا یا سدریک سوارس از آرسنال هستند.

  پدیده رنجرز گلاسکو از استیون جرارد درباره زندگی در بندر لیورپول پرسیده بود. یک‌بار هم از رابرتسون همین سؤال را پرسید. هر دو لیورپولی تصور می‌کردند که نیتن پترسون می‌خواهد به لیورپول بپیوندد اما او از باشگاه همشهری و دشمن این تیم یعنی اورتون سر در آورد. مدافع 20‌ساله اسکاتلندی با قراردادی ۵‌سال و نیمه پس از میکولنکو بدل دومین خرید اورتون در پنجره نقل‌و‌انتقالات زمستانی بود. او در رنجرز زیرنظر استیون جرارد بازی کرده بود.

  درباره گرت بیل اخبار متناقضی وجود دارد. آنچلوتی گفته که او مصدوم نیست اما نمی‌تواند بازی کند. مشخص نیست شاهزاده ولزی چه مرگش است! نشریه اسپانیایی اتلتیک ادعا کرده که اگر ولز نتواند در پلی‌آف جام جهانی جواز صعود به جام جهانی2022 قطر را بگیرد، بیل از فوتبال خداحافظی می‌کند و با پیراهن رئال مادرید بازنشسته می‌شود. پیش‌تر درباره مارسلو هم همین شایعه مطرح شده بود که این بازیکن پس از 15سال‌ونیم حضور در مادرید می‌خواهد در پایان فصل با پیراهن همین تیم بازنشسته شود. در سال‌های اخیر غیر از زیدان که توانست با پیراهن رئال از فوتبال خداحافظی کند، بقیه اسطوره‌های باشگاه با گریه مجبور به ترک رئال و بازنشستگی در غربت شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید