• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150301
+
-

گربه همچنان سیاه است

بایرن با یا بدون بازیکنان اصلی به گلادباخ می‌بازد

گربه همچنان سیاه است

نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگا با یک شگفتی آغاز شد و بایرن‌مونیخ در دیداری که شکست در آن قابل پیش‌بینی بود به مونشن‌گلادباخ که گربه سیاه این تیم است دوباره باخت؛ این‌بار بدون 5بازیکن از 11بازیکنی که در باخت دیدار رفت در ترکیب بایرن به میدان رفته بودند. دلیل قابل پیش‌بینی بودن شکست بایرن تعداد بالای غایبان این تیم بزرگ بود. درحالی‌که لیورپول به‌دلیل ابتلای 3‌بازیکن خود به کرونا توانسته بود دیدارش مقابل آرسنال را لغو کند، بایرن چنین کاری نکرد و این در حالی بود که بازیکنانی مثل مانوئل نویر، لوکاس ارناندس، کینگزلی کومان، لروی سانه، کورنتین تولیسو، دایوت اوپامکانو، عمر ریچاردز و تانگی نیانزو به‌سویه اومیکرون دچار شده بودند و اریک ماکسیم چوپوموتینگ و بونا سار به‌دلیل حضور در جام ملت‌های آفریقا تیم را ترک کرده بودند، لئون گورتسکا به‌دلیل مشکل شخصی و البته مصدومیت غایب بود و نیکولا استانیشیچ هم مشخص نشد دلیل غیبتش آسیب‌دیدگی است یا به مرخصی رفته است. بایرن در دیدار رفت در تاریخ 27اکتبر 5 بر صفر به همین تیم باخته بود و ناگلزمان پیش از بازی می‌گفت با وجود شرایط ناامیدکننده تیمش برای انتقام پا به این مسابقه می‌گذارد.

  در این بازی یک‌رکورد جدید هم در تاریخ باشگاه مونیخی ثبت شد. با حضور در 15‌دقیقه پایانی بازی مقابل مونشن‌گلادباخ، پل وانر با 16‌سال و 15‌روز سن به جوان‌ترین بازیکن بایرن‌مونیخ در تاریخ بوندس‌لیگا تبدیل شد. این رکورد پیش‌تر در اختیار جمال موسیالا (17‌سال و 115‌روز) بود. وانر حالا دومین بازیکن جوان در تاریخ بوندس‌لیگاست؛ نکته جالب آنکه 4‌نفر اول حاضر در این لیست، نخستین بازی‌ خود در این لیگ را در ۱۴ ماه اخیر انجام داده‌اند؛ یوسوفا موکوکو با 16‌سال و یک‌روز (دورتموند مقابل هرتابرلین، نوامبر۲۰۲۰)، پل وانر با 16‌سال و 15‌روز (بایرن مقابل گلادباخ، ژانویه۲۰۲۲)، زیدان سرت‌دمیر با 16‌سال و 273‌روز (لورکوزن مقابل هرتابرلین، نوامبر۲۰۲۱) و ایکر براوو با 16‌سال و 295‌روز (لورکوزن مقابل هرتابرلین، نوامبر ۲۰۲۱).

یان زومر، دروازه‌بان سوئیسی تیم گلادباخ این فصل در 3‌بازی مقابل بایرن، 21‌سیو داشت.
هیچ تیمی به اندازه بایرن مقابل گلادباخ (۵۱‌بازی) پیروز نشده، از طرفی هیچ تیمی به اندازه گلادباخ (۲۶‌بازی) مقابل بایرن برنده نبوده است.
از میان مربیان حال حاضر بوندس‌لیگا که بیشتر از 5‌بازی به‌عنوان سرمربی در لیگ حاضر بوده‌اند، ناگلزمان همچنان بهترین نرخ پیروزی را دارد با میانگین 82درصد برد و بالاترین میانگین امتیاز (۲/۵۳ در هر بازی) و بهترین میانگین گلزنی (۳/۳ در هر بازی).

سری‌آ تعطیل نیست 
تعداد بازی‌هایی که به‌دلیل گسترش اومیکرون در اروپا به تعویق افتاده، نگران‌کننده است. بازی لیورپول- آرسنال در جام اتحادیه که پنجشنبه قرار بود برگزار شود به یکی از مصایب فوتبال در انگلیس تبدیل شده است. به این ترتیب دیدار رفت پس از دیدار برگشت انجام خواهد شد. این در حالی است که لیورپول تنها 3‌کرونایی داشت به‌علاوه یک سرمربی و 3‌بازیکن به نام‌های صلاح، مانه و نبی‌کیتا که تیم را برای حضور در جام ملت‌های آفریقا ترک کرده‌اند. در ایتالیا هم اوضاع خراب است. 3‌دیدار دیگر سری‌آ شامل تورینو- فیورنتینا، کالیاری- بولونیا و اودینزه- آتالانتا لغو شده. با این‌حال دولت ایتالیا برنامه‌ای برای تعطیلی کامل لیگ فوتبال ندارد. در هفته گذشته هم 4‌دیدار به تعویق افتاده بود و این کار برنامه‌ریزی را مختل می‌کند. نشست مجمع عمومی باشگاه‌های شاغل در این رقابت‌ها بعدازظهر جمعه برگزار شد و پس از آن سری‌آ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با اعمال مقررات، مسابقات فوتبال ایتالیا برگزار خواهد شد. این در حالی است که ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا نگرانی خود از عدم‌استفاده ماسک مناسب در ورزشگاه‌ها توسط تماشاگران را به اطلاع رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا رسانده بود و این احتمال مطرح شد که ادامه لیگ تا اطلاع ثانوی پشت درهای بسته برگزار شود. با وجود تمام این حرف‌و‌حدیث‌ها ونتزیا- میلان ساعت15امروز رقابت‌های این هفته را استارت خواهند زد. از دیگر دیدارهای مهم امروز می‌توان به ناپولی- سمپدوریا اشاره کرد اما 2‌دیدار بزرگ هم در پیش است؛ یکی آاس‌رم- یوونتوس و دیگری اینتر- لاتزیو. سیمونه اینتزاگی در بازگشت به ورزشگاهی که در آن به مربی بزرگی تبدیل شد موفق نبود و دیدار رفت را به تیم سابقش باخت اما او برای صدرنشین نگه داشتن اینتر چاره‌ای ندارد جز آنکه لاتزیو را قربانی کند و از مائوریتزیو ساری انتقام بگیرد. مورینیو هم در ادامه نتایج نه چندان خوبش پس از آغازی کوبنده در رم میزبان یوونتوس است که با آلگری معلوم نیست تیمی مدعی است یا برای سهمیه لیگ کنفرانس اروپا می‌جنگد!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید