11
یکشنبه 19 دی 1400
شماره 8408
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قزاقستان روزهای ناآرامی را سپری می‌کند. سیاسیون جهان چشم به تحولات این کشور پهناور در آسیای میانه دوخته‌اند؛ کشوری که پرتاب‌های سایوز به سمت ایستگاه بین‌المللی از آنجا شکل می‌گیرد.
تلسکوپ جیمز وب به‌عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی ساخت بشر در حال نزدیک شدن به شکل کامل خود است. در جدیدترین گام برای نزدیک‌شدن به وضعیت عملیاتی این تلسکوپ، نخستین بال آینه‌ای طلاپوش و غول پیکر خود را با موفقیت باز کرده است.
مدت کوتاهی پس از آنکه علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی بر اهمیت راه‌اندازی رمز ارز ملی ایران تأکید کرد، حالا معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از آماده‌بودن زیرساخت‌های فنی در این رابطه خبر داده است.

خطای «تست سریع» در تشخیص اومیکرون

در شرایطی که انجام تست تشخیصی PCR زمان‌بر و پرهزینه است، بسیاری از افراد به تست‌های خانگی سریع آنتی‌ژن روی آورده‌اند که به‌گفته متخصصان، جواب آن با نمونه‌گیری از بینی، چندان قابل اعتماد نیست
تست‌های سریع کووید-19که به آن تست سریع آنتی‌ژن نیز گفته می‌شود، با نمونه‌گیری به وسیله سواب از بینی به اندازه کافی برای تشخیص ابتلا به‌سویه اومیکرون در روزهای اولیه بیماری قابل اعتماد نیست؛ به همین‌خاطر هر نوع علائمی هم‌اکنون باید کرونا تلقی شود و به‌گفته محققان دیگر چیزی به اسم سرماخوردگی وجود ندارد.