• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150306
+
-

ثوری برد، حسینی قهر کرد

زور بوکسور سابق به رئیس سابق نرسید و حسین ثوری مجدداً رئیس فدراسیون بوکس شد

ثوری برد، حسینی قهر کرد

محسن محمودصفری

انتخابات فدراسیون بوکس روز گذشته در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و 2‌نامزد پست ریاست یعنی روح‌الله حسینی و حسین ثوری با یکدیگر به رقابت پرداختند؛ انتخاباتی که برای بازنده چندان خوشایند نبود و او پس از پایان شمارش آرا، مجمع را به حالت قهر ترک کرد.

ثوری ماندنی شد
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و راه‌اندازی دوباره فدراسیون بوکس در سال1368 احمد ناطق نوری رئیس این فدراسیون شد و به‌مدت 28سال در این پست باقی ماند. تا اینکه 4سال قبل حسین ثوری به‌عنوان دومین رئیس فدراسیون بوکس جانشین او شد. ثوری که 4سال ریاستش به پایان رسیده بود، روز گذشته برای بقا در این پست با روح‌الله حسینی، بوکسور سابق تیم ملی به رقابت پرداخت. در پایان رأی‌‌گیری اعضای مجمع، حسین ثوری موفق به کسب 26رأی شد و با توجه به 16رأی روح‌الله حسینی، هدایت فدراسیون بوکس را برای 4سال دیگر در اختیار گرفت. بعد از مشخص‌شدن آرا و شکست حسینی، او بلافاصله مجمع را ترک کرد و حاضر به حضور در جمع خبرنگاران نشد. او درحالی‌که مجمع را ترک می‌کرد در پاسخ به این سؤال که شرایط مجمع چطور بود، گفت: «شرایط برای انتخابات مساوی نبود و مجمع به‌صورت شفاف برگزار نشد.» حسینی دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی‌2010 و طلای قهرمانی آسیا در سال1998 است که در دوره قبل هم نامزد پست ریاست شد، اما نتوانست آرای لازم را کسب کند.

استکی: فضای مجازی به نفع حسینی بود
علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس ایران پس از انتخاب حسین ثوری به‌عنوان رئیس فدراسیون با حضور در جمع خبرنگاران گفت: «یکی از سخت‌ترین اتفاقات زندگی من انتخاب بین این دو نفر بود. هر دوی آنها عزیزان بوکس هستند اما اگر ثوری می‌خواهد شرایط بهتر باشد، باید تغییراتی ایجاد کند که شرایط بهتر شود.» استکی در واکنش به ادعای روح‌الله حسینی مبنی بر شفاف‌نبودن انتخابات گفت: «من این موضوع را تأیید نمی‌کنم چون شرایط مساوی هم نبود و فضا به سمت روح‌الله بود. از نظر من تبلیغات فضای مجازی و خواسته‌های روح‌الله کاملا فضا را به سمت او چرخانده بود. شرایط حتی مساوی هم نبود ولی خب رقابت بود و یک نفر باید پیروز می‌شد.» نخستین مدال جهانی بوکس توسط شه‌بخش در زمان سرمربیگری استکی و ریاست حسین ثوری بر فدراسیون به‌دست آمد و به‌نظر همین مسئله تأثیر زیادی در پیروزی ثوری و انتخاب مجدد او داشته است.

ثوری: یک‌ونیم‌میلیون تومان  هزینه کردم
حسین ثوری بعد از اینکه برای 4سال دیگر به‌عنوان رئیس فدراسیون بوکس انتخاب شد، در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «اعضای محترم مجمع مجددا به بنده اعتماد کردند. همه عزیزان براساس دستاورد 4سال گذشته و طبق برنامه 4سال آینده رأی دادند که پاسخ مثبتی به عملکرد بنده حقیر بود. امروز مجمع به آن کارنامه و به برنامه بنده «بله» گفت. 4سال پیش صحبت از مدال جهانی کردیم که کسب شد و مدال المپیک هم دور از دسترس نیست. از فردا اردوهای خود را آغاز خواهیم کرد، با همان سبک گذشته که در مورد اردوها و تیم‌ها بود. با این تفاوت که حالا مشکلات را شناسایی کرده‌ایم و با بیشترین توان پیش خواهیم رفت.»
ثوری درباره بوکس بانوان گفت: «تلاش‌ من این است که با کمک وزارت ورزش یک کار اساسی صورت بگیرد، چون بوکس بانوان با رعایت حجاب اسلامی در کشورهای اسلامی اجرا می‌شود و مشکلی نیست. ما هم از دوره گذشته پیگیر بودیم و الان هم هستیم.» ثوری درباره ادعای روح‌الله حسینی مبنی بر مساوی نبودن شرایط انتخابات، گفت: «تمام هزینه‌ای که برای این انتخابات کردم یک‌ونیم‌میلیون تومان شد که آن هم برای گرفتن کپی از مدارکم بود و بس.» حسین ثوری در حالی برای 4سال دیگر به ریاست فدراسیون بوکس رسید که کمتر از یک سال دیگر بازی‌های آسیایی هانگژو پیش‌رو‌ست. در بازی‌های آسیایی جاکارتا‌2018 بوکسورهای ایران در کسب مدال ناکام بودند و باید دید در 2022 چه اتفاقی را رقم خواهند زد؛ آزمونی سخت که خیلی زود برای حسین ثوری برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید