• یکشنبه 19 دی 1400
  • الأحَد 5 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 09

جهان درگیر کرونا،‌ایران زیر چتر واکسن

در حالی که در جهان، اروپا و آمریکا به کانون اصلی بحران کرونا تبدیل شده‌اند ایران با واکسیناسیون گسترده توانسته این بیماری را تا حد زیادی مهار کند.

مأموریت؛ نجات باغ مظفر

پیگیری‌های همشهری و پیام‌های 137مبنی بر اینکه در باغ مظفر شمال تهران اتفاقاتی در حال رخ دادن است، شهرداری تهران را مجاب به بررسی بیشتر درباره این باغ کرد. وضعیت باغ مظفر در محله قلهک، در روزهای گذشته همسایگان را بر آن داشت تا روزنامه همشهری و شهرداری تهران را در جریان اقداماتی که بوی تخریب درختان دارند، قرار دهند. این باغ با درختان سر به فلک کشیده و داستان‌های خاطره‌انگیزش، در منطقه 3قرار دارد و البته به‌گفته مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، خطری این باغ را تهدید نمی‌کند. علی‌محمد مختاری به همشهری گفت: «بعد از شنیدن این خبر، بلافاصله برخی همکاران را به باغ مظفر فرستادیم و شهروندان به خصوص ساکنان محله‌های قلهک و زرگنده مطمئن باشند که جلوی هرگونه آسیبی به این باغ و سایر املاکی که باغ هستند گرفته می‌شود.»

جنتلمن‌های تروریست پشت اینستاگرام!

رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده و ستاد بزرگداشت سپهبد شهید سلیمانی با اشاره به حذف نام شهید سلیمانی در فضای مجازی، این فضا را زیرکلید مستکبران توصیف کردند و آن‌ را موجب تنبه مسئولان دانستند.

بالاترین میزان تولد و مرگ و میر در کدام استان ها ثبت شد؟

براساس آمار ثبت احوال کشور در پاییزامسال، تهران بالاترین میزان تولد و همچنین مرگ و میر را ثبت کرده است. در این داده نما، تعداد فوت‌ها و ولادت‌ها در کشور آمده است:

فصل ارائه کارنامه با پرداخت وجه نقد

گروکشی شرکت در امتحانات مدارس و دادن کارنامه در ازای پرداخت وجه نقد از سوی مدارس، ظاهرا به چالش حل‌نشدنی نظام آموزشی در ایران تبدیل شده است.

رشد ساخت مسکن در پایتخت

آمارهای رسمی از منفی‌شدن روند صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که در تابستان امسال، تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های ساختمانی شهر تهران 9.6درصد و در کل نقاط شهری کشور 31.9درصد نسبت به تابستان سال قبل کاهش پیدا کرده است.

ابهت نظامی آمریکا فروریخت