• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150321
+
-

قهرمان زیبای نیم‌فصل

استقلال در زیباترین بازی فصل مس رفسنجان را طوری برد که انتقادها از نمایش فنی این تیم نیز موقتا خاموش شود؛ با این نتیجه تیم مجیدی قهرمان نیم‌فصل شد مگر اینکه روز آخر اتفاقات عجیبی بیفتد

قهرمان زیبای نیم‌فصل

استقلال در زیباترین بازی هفته و شاید زیباترین بازی این فصل لیگ برتر، تیم خوب و شایسته مس رفسنجان را شکست داد و صدرنشینی‌اش را دوباره تثبیت کرد. در روز توقف پرسپولیس، آبی‌ها از این فرصت به خوبی بهره بردند و با غلبه بر میهمان قدرتمند خود فاصله را در صدر جدول دوباره به 3امتیاز افزایش دادند. سپاهان هم روز خوبی داشت و میهمان پرقدرتش فولاد را با نتیجه 2-1 برد تا دوباره به رتبه دوم و حتی اول لیگ چشم بدوزد. مهم‌ترین اتفاق بازی سپاهان، سوپرگل زیبای امید نورافکن بود که بعد از دریبل 3بازیکن حریف و شوتی سرکش از زاویه تقریبا بسته زده شد. قبل از این گل، سپاهان توسط سروش رفیعی به گل اول رسیده بود و بعد از گل نورافکن هم فولاد فرصت پیدا کرد تا از روی نقطه پنالتی توسط پاتوسی یکی از گل‌ها را پاسخ بدهد. سپاهان با این نتیجه، 3امتیاز باارزش کسب کرد و دوباره به روزهای خوب خودش برگشت. تیم نویدکیا اولین تیم این فصل است که توانسته 2گل به شاگردان نکونام بزند. فولاد تا قبل از بازگشت نکونام دو باخت 3گله داشت اما از زمان آمدن این سرمربی از هیچ تیمی بیشتر از یک گل نخورده بود.
بازی استقلال و مس رفسنجان همان طور که پیش‌بینی می‌شد بازی پرحادثه و پرگلی از آب در آمد. دو تیمی که رکورددار کسب پنالتی در این فصل بوده‌اند در ابتدا 3گل از روی 3ضربه پنالتی به یکدیگر زدند. بعد از دبل یامگا و تک‌گل منشا از روی این پنالتی‌ها، مس و استقلال به ترتیب با کسب 7 و 6پنالتی طی 14هفته رکوردهای عجیب‌شان را باز هم ارتقا دادند. اما این پایان کار نبود و هنوز صحنه‌های زیبا و مهیج فراوانی در راه بودند. مشخص بود شاگردان محمد ربیعی باز هم توان گل زدن به بهترین خط دفاعی لیگ را دارند و ضربه سر مجید علیاری یکی از صحنه‌هایی بود که می‌توانست بازی را 2-2 مساوی کند اما توپ به تیر دروازه خورد. هر دو مربی در دقایق پایانی 3تعویض همزمان انجام دادند و یکی از تعویضی‌های استقلال با استفاده از اشتباه خط دفاعی مس گل سوم تیمش را زد. پاس به عقب اشتباه عقیل کعبی به دروازه‌بان و توپ‌ربایی امین قاسمی‌نژاد، شماره10 آبی‌ها را به اولین گل این فصلش رساند و بازی را 3-1 به سود میزبان کرد. استقلال البته عادت گل خوردن در دقایق تلف‌شده بازی را ترک نکرد و در دقیقه92 گل خورد تا ارزش گل قاسمی‌نژاد بیشتر مشخص شود. مس به عنوان اولین تیمی که توانسته در این فصل 2گل به استقلال بزند در دو سه دقیقه باقیمانده سراپا حمله بود و حتی ممکن بود بازی را به تساوی 3-3 بکشاند اما این دقایق پراسترس هم سپری شدند و زیباترین بازی فصل با نتیجه 3-2 تمام شد. استقلال با این برد 32امتیازی شد تا قهرمانی‌اش را در نیم‌فصل تقریبا مسجل کند. تیم مجیدی فقط در صورتی قهرمان نیم‌فصل نمی‌شود که پنجشنبه در مسجدسلیمان به نفت ببازد، پرسپولیس هم فجرسپاسی را ببرد و برتری 6تایی آبی‌ها در تفاضل گل‌ها هم در همین دو بازی جبران شود!

این خبر را به اشتراک بگذارید