• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 19 دی 1400
کد مطلب : 150328
+
-

نکته بازی/ یعنی الان آبروریزی نشده؟


با حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا و عدم‌صدور مجوز حرفه‌ای برای گل‌گهر سیرجان، حالا فولاد و سپاهان به تنها نمایندگان فوتبال ایران در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده‌اند. در همین راستا نویدکیا، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از بازی با فولاد گفته: «اگر سپاهان و فولاد نبودند، یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران به‌وجود می‌آمد.» یعنی احساس می‌کنید تا الان آبروریزی نشده محرم جان؟ چون شما آسیایی شدید، دیگر همه‌‌چیز حل است؟ دوست داشته باشیم یا نه، پرسپولیس و استقلال با این همه هوادار، نماد فوتبال باشگاهی ایران هستند. بعد مدیران فوتبال ما موفق به کسب مجوز برای این دو تیم به‌منظور حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند. اگر این آبروریزی نیست، پس اسمش را باید چه گذاشت برادر؟

حالا نظرسنجی را چه کار می‌کنید؟

حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با همه کم‌وکاستی‌ها ومعایب‌شان می‌توانست جذابیت‌های زیادی برای برگزارکننده این رقابت‌ها داشته باشد. به هر حال این دو تیم بسیار محبوب هستند و توجه به آنها، ناخودآگاه اعتبار لیگ قهرمانان را هم افزایش می‌داد. حالا اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این امتیاز را از دست داده است. از همه بدتر اما نظرسنجی‌های چرند و پرند کنفدراسیون در سایت و صفحه‌اش بود که همیشه با اتکا به محبوبیت سرخابی‌ها پرکلیک می‌شد. مورد داشتیم که حتی پنالتی پرسپولیس و استقلال را هم می‌گذاشتند بین نامزدهای گل برتر هفته و هزاران کلیک می‌گرفتند. حالا اما به‌مدت یک سال در این دکان هم تخته خواهد شد.

شما هم حسابی توی زحمت افتادید

صد البته حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا فقط یک دلیل ندارد و سلسله‌ای از عوامل ریز و درشت ما را به این نقطه رسانده است. با این حال مخفی شدن فدراسیون فوتبال پشت سایر مسائل هم در نوع خودش جالب است. مثلا جناب عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال فرموده‌اند: « امیدواریم این موضوع درس بزرگی برای آینده فوتبال باشد.» دست شما درد نکند. حسابی توی زحمت افتادید. استاد جوری حرف زده‌اند که گویا معلم تاریخ هستند و قرار است به مردم در مورد فواید عبرت‌آموزی از وقایع تاریخی پند بدهند. انگار نه انگار که فدراسیون فوتبال هم یک سر داستان است و کم‌کاری این مجموعه در فاجعه اخیر دخیل بوده است. عزیزی خادم از اسفند پارسال سر کار است؛ واقعا 10ماه حضور فرصت کافی برای حل مشکلات نبود؟







 

این خبر را به اشتراک بگذارید