12
یکشنبه 24 اسفند 1399
شماره 8181
کووید-19
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته آماری از آخرین میزان واردات واکسن کرونا به کشور ارائه داد. علیرضا رئیسی گفت: «در مجموع حدود یک میلیون و ۲۶۰‌هزار دوز واکسن به دستمان رسیده ‌و در این هفته برنامه گسترده‌ای برای واکسیناسیون کادر درمان و گروه آسیب‌پذیر داریم تا براساس قولمان پیش از سال نو گروهی را که اعلام کرده بودیم، واکسینه کنیم.»
تعریف نظام سلامت از دوره مدرن براساس ابتلای افراد به بیماری تعریف شده است؛ یعنی می‌گفتند ناخوشی و بیماری عاملی بیرونی دارد که بدن را درگیر می‌کند. در واقع این تعریف از بیماری براساس مدل «زیست پزشکی» است که از قرن هجدهم رایج بوده است.
همشهری جزئیات اعتراض داوطلبان به تاریخ برگزاری آزمون دستیاری تخصصی در سال کرونایی و سرپیچی وزارت بهداشت از اجرای قانون را گزارش می‌دهد

تعویق نه؛ اجرای قانون

داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی، خسته از 13 ماه فعالیت در بخش‌های کرونا نسبت به برگزاری آزمون، 73 روز زودتر از موعد مقرر قانونی اعتراض دارند، وزارت بهداشت اما زیر بار نمی‌رود
هر روز دامنه اعتراضات داوطلبان آزمون دستیاری تخصصی نسبت به تاریخ برگزاری آزمون بزرگ‌تر می‌شود، اما وزارت بهداشت همچنان بر مواضعش اصرار دارد.