23
شنبه 4 بهمن 1399
شماره 8142
صفحه سوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سال مردانه‌ها

جلوگیری از تجدید چاپ رمان‌های پرخواننده بازار داستان را تحت‌تأثیر قرار داد
داستان
سال‌های محمود احمدی‌نژاد رسیده بود. برخورد وزارت ارشاد او با آثار داستانی بسیار قهری بود و بدون توضیحی تعدادی از کتاب‌هایی که قبلا مجوز گرفته بودند و چاپ‌های بسیار داشتند، لغو مجوز شدند و دیگر منتشر نشدند؛ یکی از معروف‌ترین این آثار «نیمه غایب» اثر «حسین سناپور» بود.
ویژه
​​​​​​​تابستان سال 85 بسیاری از ایرانیان پیگیر اخبار فضاپیمای سایوز بودند چون در این سفر قرار بود یک بانوی ایرانی به مدار خارج از زمین برود؛ انوشه انصاری.
از سالیان دور، فیلمسازان با دراماتیزه کردن اتفاقات پرونده‌های جنایی واقعی، افزودن داستان‌های جانبی، حذف، تغییر یا پررنگ‌ کردن قسمت‌هایی از ماجرا، این پرونده‌ها را روی پرده سینما یا در قاب تلویزیون به تصویر می‌کشند.
ورزش
تیم ملی خیلی آسان به جام جهانی 2006در آلمان صعود کرد و به همان آسانی و بسیار تلخ حذف شد.

نقاش یا گرافیست

علیرضا اسپهبد در اسفندماه درگذشت
گزارش ویژه
​​​​​​​مزدِ کارِ طراحی گرافیک زود حاصل می‌شد. در قرن حاضر بسیاری از نقاشان، عکاسان و هنرمندانِ حوزه‌های مختلف، برای گذرانِ امور و امرارمعاش وارد کارِ گرافیک شدند.
PDF صفحه سوم قرن
کوتاه صفحه سوم قرن
نقشه برج جهان‌نما را شهرداری اصفهان در سال 1375با تخریب کاروانسرای قدیمی تحدید در نزدیکی میدان امام حسینع پیاده کرد تا بی‌توجه به حریم میدان نقش‌جهان، منظر قابل ملاحظه‌ای از این میدان تاریخی از بالای برج خودش پیدا کند.
همه‌‌چیز از آن دو سوله بحران تهران و آن روزی شروع شد که هنرمندان یک هفته بعد از زلزله مرگبار بم آستین بالا زدند تا کمک‌هایشان را جمع کنند.