05
شنبه 4 بهمن 1399
شماره 8142
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موج دوباره گرانی در بازار میوه‌های پرمصرف

قیمت بعضی از اقلام پرمصرف میوه در روزهای اخیر دوباره افزایش یافته است
بازار
میوه‌فروشی‌ها این روزها پر از مردان و زنانی است که شوق و ذوق و عجله‌ای برای خرید مایحتاجی که «می‌خواهند» ندارند، به جای آن با تردید و نگرانی جلوی تابلوی قیمت‌ها مکث می‌کنند و زمانی را در ذهنشان به‌حساب و کتاب می‌گذرانند که چه مقدار از کدام میوه و سبزی را «می‌توانند» بردارند که با موجودی حسابشان بخواند و اینجا یا جای دیگر کم نیاورند.
بورس کالا
مراحل اولیه مطالعاتی عرضه برنج در بورس کالا به پایان رسید. با موافقت ضمنی وزیر اقتصاد، حالا نوبت به بررسی بیشتر در سازمان بورس و موافقت وزارت جهادکشاورزی است. با تأیید این دو نهاد، برنج مازندران آماده عرضه در بورس کالا می‌شود.
همشهری ریشه‌های نوسان نرخ ارز را بررسی می‌کند

آینده قیمت دلار

به‌نظر می‌رسد افت قیمت دلار ناشی از کاهش انتظارات تورمی به‌دلیل جابه‌جایی قدرت در آمریکاست و در بلندمدت نمی‌توان انتظار کاهش قیمت دلار، تحت‌تأثیر عوامل اقتصادی را داشت
دلار
​​​​​​​قیمت هر دلار آمریکا ظرف مدتی کوتاه، از هفته دوم آبان‌ماه تا هفته گذشته، به سرعت 28درصد نزول کرد و حتی هفته قبل به 21هزار تومان هم رسید.

صبحانه مغذی اما گران

​​​​​​​صبحانه‌های نیمه‌آماده یا آنچه در کشورمان به نام کورن فلکس مشهور است را اغلب به‌عنوان یک صبحانه رژیمی می‌شناسیم درحالی‌که رژیمی‌ها تنها یک دسته کوچک از این خوراکی‌های نسبتا جدیدند و کورن‌فلکس‌های غیررژیمی‌ اتفاقا خیلی هم پرکالری هستند.
اختلاف قیمت میوه در میادین و مغازه‌ها به 37درصد رسید
​​​​​​​با افزایش قیمت بعضی انواع میوه در مغازه‌های میوه‌فروشی سطح شهر تهران، میانگین فاصله قیمت در میادین و مغازه‌ها به 37درصد رسید.