20
شنبه 4 بهمن 1399
شماره 8142
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یکی از رفقای قدیمی‌ام از ابتدای امسال بیکار شده است. بعد از 10سال کار در یک شرکت، درنهایت انتهای سال۹۸ عذرش را خواستند. ماجرا ربطی به شیوع کرونا نداشت و تغییر مدیرعامل شرکت، اخراج دسته‌جمعی دوست ما و همکارانش را که همگی از مدیران میانی شرکت بودند، به‌دنبال داشت که خودش داستانی است پرآب چشم.
یکی از مهم‌ترین حواشی مراسم تحلیف جو بایدن، چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا ماجرای عکسی از برنی سندرز، سناتور 79ساله ایالت ورمانت بود که در این قاب دستکش‌های معروفش را به‌دست دارد و دور از همه در انزوا نشسته است.
طرح روز
کابل: مردم افغانستان با استفاده از ظرفی گلی به‌نام کنگینه، رکورد جهانی نگهداری سنتی انگور را به‌خود اختصاص دادند. به گزارش آدیتی‌سنترال، این ظرف که مانند 2بشقاب روی هم آمده و انگور‌ها را در خود تا 6‌ماه تازه نگه می‌دارد،
کوئینزلند: زنی در استرالیا پس از چند‌ماه متوجه شد که مردی در اتاق زیر شیروانی خانه‌اش زندگی می‌کند. به‌گزارش آدیتی‌سنترال، این زن که هر‌از‌گاهی صدایی از سقف خانه‌اش می‌شنید به آن توجه نمی‌کرد تا اینکه هنگامی که با 3فرزند خردسالش از مطب پزشک باز‌می‌گشت،

عکس روز

دانش‌آموزان مدارس شهر پانکای اندونزی پیش از رسیدن به خانه در رودخانه آب‌تنی می‌کنند.
تولید ریزبافت‌ترین پارچه جهان

تولید ریزبافت‌ترین پارچه جهان

منچستر: دانشمندان در انگلستان موفق شدند با گره‌های میکروسکوپی ظریف‌ترین و ریزبافت‌ترین پارچه جهان را تولید کنند. به‌گزارش یو‌پی‌آی، در هر سانتی‌مترمربع از این پارچه بیش از 30میلیون گره وجود دارد.
شکستن رکورد گل از راه دور
شکستن رکورد گل از راه دور
لندن: دروازه‌بان تیم فوتبال نیوپورت‌کانتی با شوتی 96متری توانست دروازه حریف را باز و رکورد جهانی گل‌ از راه دور را به‌نام خود در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
محمدرضا حسن‌بیگی، نویسنده و از اهالی مطبوعات روز چهارشنبه اول بهمن ماه و در سن ۶۹سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
«پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها» نوشته رومن پوئرتولاس را ابوالفضل الله‌دادی به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.
هشدار هواشناسی مبنی بر سردتر شدن هوا و امکان برف و یخبندان را که در گزارش‌ها خواندم، بی‌اختیار مانند قطارهایی که پشت چراغ سوزنبان در ایستگاه راه‌آهن باید از خطی دیگر به عقب بروند به سال‌های دور برگشتم و یاد روزهایی افتادم که آنقدر برف بر پشت‌بام‌های کاهگلی‌مان می‌بارید که با پارو کردن آن در کوچه‌های باریک جوادیه، تونل‌هایی برای رفت‌وآمد ساخته می‌شد.