24
شنبه 4 بهمن 1399
شماره 8142
صفحه چهارم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نوشتن کار اولش شد

رمان‌های مجیدقیصری مثل داستان‌های کوتاهش خواندنی‌اند
نثر
اواسط دهه 1370، «مجید قیصری» نخستین مجموعه‌داستانش، «صلح»، را چاپ کرد. بعد از صلح، قیصری شغل‌های دیگرش را کنار گذاشت و نوشتن شد حرفه اصلی‌اش.
ویژه
فضای کودکی علیرضا رمضانی، مدیر نشر «مرکز»، پر است از خاطرات مرتبط با نشر و کتاب؛ از تماشای کار ماشین‌ چاپ و حروفچین‌ها در حیاط چاپخانه عمویش محمد رمضانی، مؤسس انتشارات «کلاله‌خاور»، گرفته تا خانه پر از کتاب عموی دیگرش ابراهیم رمضانی، صاحب کتابخانه ابن سینا.
شعرهای کوتاه طبیعت‌گرایانه‌ در شعر امروز فارسی بیش از هر چیز مدیون کتاب ارجمند هایکو، ترجمه احمد شاملو و عسکری پاشایی 1361 است.
سینما
نسخه ایرانی «آقا و خانم اسمیت» ترکیبی از کمدی رمانتیک‌های هالیوودی با تئوری‌های روانشناسی ارائه می‌دهد و زوج محمد رضا گلزار و مهناز افشار به‌عنوان ستاره‌های خوش‌منظر و خوش تیپ نزدیک به یک میلیون و 900هزار تماشاگر را جذب سالن‌های سینما می‌کنند.

زندگی نامتوازن هفته‌نامه‌های موازی

ظهور و سقوط «شهروند امروز» و « ایران‌دخت»
مطبوعات
شهریور 1385، روزنامه «شرق» به سردبیری محمد قوچانی به‌علت چاپ یک کاریکاتور توقیف شد.
تا یک درخت سبز از تو به یادگار باشد در این دیار

تا یک درخت سبز از تو به یادگار باشد در این دیار

مرگ بابک بیات به مثابه پایان یک دوره
فوت بابک بیات در آذر سال1385 پس از یک دوره بیماری، مرگ یک آهنگساز صاحب سبک، خلاق و توانا با جایگاهی اختصاصی در عرصه ترانه وموسیقی فیلم بود که جدا ازکیفیت و طراز هنری والا و قابل‌تأمل آثارش، در میان عموم علاقه‌مندان نیز به جایگاه و محبوبیت خاصی رسیده بود.
افعی‎ طلائی در لاله‎زار
افعی‎ طلائی در لاله‎زار
بار دیگر اخباری از زنده شدن نمایش در راسته سیم و کابل شنیده می‌شود
فروردین سال1385 بار دیگر اخباری از تئاتر پارس در نشریات می‎بینیم.
PDF صفحه چهارم قرن
کوتاه صفحه چهارم قرن
برگزاری یک سمپوزیوم مجسمه‌سازی به شکل بین‌المللی در تهران فکر بزرگی بود؛ به‌خصوص که عمر مجسمه‌سازی ایران در سال‌های بعد از انقلاب کمتر از سایر شاخه‌های هنری بود و دوسالانه ملی مجسمه‌سازی هم دیرتر از سایر دوسالانه‌های ملی آغاز به‌کار کرده بود.
آگهی