22
شنبه 4 بهمن 1399
شماره 8142
صفحه دوم قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مرجع اهل خیر

درس خارج آیت‌الله میرزا جواد تبریزی تعطیل‌بردار نبود
چهره اول
​​​​​​​پسر حاج علی کبار، تاجر سرشناس و متدین تبریزی که در سرای حاج میرابوالحسن تجارت خشکبار می‌کرد، کلاس دوم دبیرستان بود که مدرسه را بخاطر آموزش اجباری موسیقی رها کرد و به مدرسه دینی طالبیه رفت.
ویژه
طرح تغییر چهره شهر تهران توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران از دهه 1370آغاز شده بود.
فکاهی
کودک و جنگ

طرحی برای اشتغال‌زایی

اجرای آیین‌نامه بنگاه‌های زودبازده از آذر‌ماه آغاز شد
اقتصاد
فروردین‌ماه1385 با رونق بازارجهانی نفت همراه بود تا جایی که در نخستین روزهای این ماه، قیمت هر بشکه نفت خام سبک آمریکا به بالاتر از 66دلار رسید و سبب افزایش درآمدهای نفتی کشور و به‌تبع آن، تامین نقدینگی برای توسعه تولید و رونق سرمایه‌گذاری در کشور شد.
تونل کوهستانی در تهران

تونل کوهستانی در تهران

ساخت تونل 2کیلومتری رسالت، نزدیک یک دهه طول کشید
در چشم‌انداز پایتخت مشخص نیست که درون این شهر یک رشته کوه وجود دارد.
صورتگر معنا در معماری
صورتگر معنا در معماری
ایده‌های میرمیران پس از مرگ بایگانی شدند
در سال 1385، معماری ایران شخصیت پیچیده‌ای را از دست داد؛ اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، می‌توان سیدهادی میرمیران را نمادی از تجسم عینی معمار در گفتمان معماری پس از انقلاب محسوب کرد؛ شخصیتِ چندوجهی‌ که از سویی در نگاه به آینده معماری نقش‌آفرین بود و شرکتش به نام نقش جهان پارس، در بسیاری از پروژه‌های کلان کشوری همراه و همداستانِ وزارتخانه‌ها بود و از سوی دیگر، مردی بود نشسته بر ویلچر که تا واپسین روزهای عمرش درگیر بیماری سرطان بود.
PDF صفحه دوم قرن
کوتاه صفحه دوم قرن
سیاست های انبساطی دولت، کاهش نرخ سود بانکی، افزایش مخارج ریالی و ارزی، افزایش هزینه های جاری و عمرانی و رشد نقدینگی ۴۰ درصدی در سایه بالارفتن قیمت نفت، چندان تورم را در سال 85 تکان نداد اما زمینه افزایش قیمت در بازارهای موازی و بیشتر ازهمه مسکن را در سال بعد رقم زد.