20
سه شنبه 14 بهمن 1399
شماره 8151
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سال‌ها پیش به دیر رفته بودم؛ شهری کوچک و کاملاً صیادی. به بازار ماهی رفتم. یک سفره‌ماهی را به‌دام انداخته بودند.
نمایش «دیوار آسمان skywall» کاری از گروه تئاتر بدن دیوانه به نویسندگی، طراحی و کارگردانی یاسر خاسب بر فراز برج آزادی اجرا خواهد شد.
چرا برای نوشتن داستان و رمان، طرح اهمیت ویژه دارد؟ شاید به‌نظرتان استفاده از طرح برای نوشتن داستان و رمان به دلخواه نویسنده باشد. اما چنین نیست. داستان‌نویس باید – و ناچار است – از طرحی منسجم برای نوشتن داستانش بهره ببرد.
طرح روز
بروکسل: میشا‌دفونسا یکی از قربانیان هولوکاست که خاطراتش درباره این رویداد تاریخی یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها بود اعتراف کرد که جزو قربانیان هولوکاست نبوده است.
میامی: مقامات قضایی آمریکا در جست‌وجوی متهمی 52ساله هستند که به اشتباه در روز تولدش از زندانی در ایالت میامی آمریکا آزاد شد.

عکس روز

رژه اقتدار یگان‌های شناور دریایی ارتش و مرزبانی در آستارا
تست حیوانات مشکوک به کرونا

تست حیوانات مشکوک به کرونا

سئول: در کره‌جنوبی اگر گربه‌ها و سگ‌ها در تماس با افراد کرونایی باشند و پس از آن علائم مشکوکی از خود نشان دهند، از نظر آلوده بودن به ویروس کووید-19مورد آزمایش قرار می‌گیرند
10میلیون دلار جریمه نفرت‌پراکنی
10میلیون دلار جریمه نفرت‌پراکنی
مونتانا: فردی نئونازی که با افرادی در دست‌کم 8‌ایالت آمریکا هزاران تماس تلفنی گرفته بود، اکنون از طرف کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا با پرداخت جریمه‌ای حدود۱۰ میلیون دلاری مواجه شده است.
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران در واکنش به توهینِ یکی از نمایندگان مجلس به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و تشبیه آنان و فضای رسانه‌ای به «شعبان بی‌مخ »، در نامه‌ای به رئیس مجلس، این اظهارات را قویا محکوم و خواستارِ ورودِ هیأت نظارت بر مطبوعات به این موضوع شد. متن این نامه به این شرح است:
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
موسی غنی‌نژاد، استاد اقتصاد و عضو هیأت علمی دانشکده صنعت گفت: هر چند در شرایط فعلی سپردن ارز به‌دست بازار و سازوکار عرضه و تقاضا، نرخ آن را پایین می‌آورد ولی بعد از یک سال، تقاضا افزایش می‌یابد و نرخ یک دلار از 1500تومان نیز می‌گذرد.
«منازعه فلسطین و اسرائیل» نوشته تمرا بی.اور با ترجمه پریسا صیادی و «داستان اضطراب من» نوشته داریا بینیاردی با ترجمه بهاره جهان‌بخش 2 عنوان کتابی هستند که به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده‌اند.
عباس زریاب خویی مورخ، ادیب، مترجم و نسخه‌شناس برجسته‌ای بود که به علوم و معارف دوران اسلامی و تاریخ و فرهنگ ایران پیش از اسلام آشنایی کامل داشت و از همین رهگذر هم در طول زندگی خود خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ و تمدن ایران عرضه کرد.