• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 14 بهمن 1399
کد مطلب : 123597
+
-

ویترین/ «منازعه فلسطین و اسرائیل» و «داستان اضطراب من»

ویترین/ «منازعه فلسطین و اسرائیل» و «داستان اضطراب من»

«منازعه فلسطین و اسرائیل» نوشته تمرا بی.اور با ترجمه پریسا صیادی و «داستان اضطراب من» نوشته داریا بینیاردی با ترجمه بهاره جهان‌بخش 2 عنوان کتابی هستند که به تازگی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده‌اند.
نسخه اصلی کتاب «منازعه فلسطین و اسرائیل» سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات لوسنت منتشر شده است. رژیم اشغالگر اسرائیل اولین‌بار سال ۱۹۴۸ با حکمی اروپایی که توسط انگلستان صادر شد، شکل گرفت. فلسطینی‌ها که تا پیش از آن تحت استعمار انگلستان قرار داشتند، این‌حکم را مستبدانه و مغرضانه دانستند. به‌همین‌دلیل همیشه تشکیل اسرائیل را نامشروع و غیرقانونی دانسته‌اند. عناوین اصلی این کتاب که تشکیل اسرائیل و حواشی مربوط به آن را از ابتدا تا امروز مرور می‌کند، به‌ترتیب عبارتند از: رویدادهای مهم در منازعه فلسطین و اسرائیل، پیشگفتار: حق دیرینه، ۱- سرزمین فراموش‌شده‌ای که کانون توجه می‌شود ۲- نبرد ناممکن ۳- در انتظار فرصت مناسب ۴- پای میز مذاکره ۵- ورود به هزاره جدید، سخن پایانی: راه‌حل 2 کشور؟ پس از این ‌فصول هم «یادداشت‌ها»، «برای مطالعه بیشتر» و «نمایه»‌ درج شده‌اند. این‌کتاب با ۱۰۴ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.
کتاب «داستان اضطراب من» نیز روایتگر زندگی زنی میانسال است که به‌ناگاه دنیایش زیرورو می‌شود. او که در فرایند مواجهه با بیماری‌اش است، دردمندانه عشق، ترس‌ها، ناکامی‌ها و سرخوردگی‌هایش را واکاوی می‌کند. داریا بینیاردی در داستان اضطراب من به‌خوبی تنش‌های قهرمان داستان را که نویسنده‌ای پریشان‌احوال و مضطرب است به تصویر کشیده و با توجه به تجربه زیسته خود فرایند درمان و تلاطم‌های روحی او را گیرا و پرکشش روایت می‌کند.
 داستان اضطراب من مخاطب را با خود همراه می‌کند تا با رنج شخصیت اصلی همراه و با ترس‌های او مواجه شود و او را آماده می‌کند تا شجاعانه هر آنچه را تاکنون پس می‌زده بپذیرد و شاید بیش از هر چیز مخاطب را همچون لئا به پویشی دوباره در خویشتنِ خویش فرا می‌خواند.
این کتاب در 215صفحه با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 35هزار تومان منتشر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید