• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 آذر 1397
کد مطلب : 41469
+
-

افشای راز مخالفت با خصوصی‌سازی سرخابی‌ها

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌: یک عده معتقدند اگر این دو باشگاه را به‌دست بخش خصوصی بدهیم مشکل امنیتی برای کشور به‌وجود می‌آورند و در انتخابات‌ دخالت می‌کنند

پس از 15سال تلاش ناموفق برای واگذاری سهام سرخابی‌ها، این معما حل و دلیل مقاومت‌ در برابر خصوصی‌سازی‌ پرسپولیس و استقلال افشا شد.


به‌گزارش همشهری، موضوع واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال نخستین‌بار در ابتدای دهه80 مطرح شد اما از آن زمان تاکنون تلاش برای فروش سهام این دو باشگاه موفق نبوده و در این مدت بارها در رسانه‌ها شایع شد که نهاد‌های امنیتی با واگذاری سهام این دو باشگاه مخالفند تا اینکه 3سال پیش وقتی هیأت دولت با یک مصوبه این دو باشگاه را مؤسسه فرهنگی اعلام کرد که قابل واگذاری نیستند، آب پاکی را روی دست همه ریخت و همه را نسبت به فروش سهام این دو باشگاه به بخش خصوصی ناامید کرد. اکنون بعد از 15سال مدیرعامل سازمان خصوصی راز مخالفت با خصوصی‌سازی‌ سهام پرسپولیس و استقلال را برملا کرد و مشخص شد آنچه تحت عنوان مخالفت نهاد‌های امنیتی برای واگذاری سهام این دو باشگاه قبلا در رسانه‌ها طرح شده بود، واقعیت دارد و علت اصلی آن این است که آنها معتقدند این دو باشگاه قادرند رأی مردم را در انتخابات تحت‌تأثیر قرار دهند.
میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی که دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد درباره واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: یک عده معتقدند اگر این دو باشگاه را به‌دست بخش خصوصی بدهیم مشکل امنیتی برای کشور به‌وجود می‌آورند و در انتخابات دخالت می‌کنند. به اینکه آیا این اعتقاد درست است یا نه کاری ندارم، ولی این موضوع تصمیم هیأت وزیران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
او ادامه داد: در 4مزایده‌ای که برگزار کردیم آنهایی که دوست داشتیم بیایند جلو نیامدند که باشگاه را خریداری کنند. بعضی از ستارگان تیم ملی در آن زمان با من تماس گرفتند و گفتند خیالتان راحت ولی آنها هم نیامدند. آنها هم مقصر هستند. او درباره اینکه صلاحیت یا اهلیت خریداران سهام را چه‌کسی روشن می‌کند، گفت: وقتی ما یک تعریف جامع و مانع برای اهلیت نداریم، تهش این می‌شود که از هر کس خوشمان بیاید برنده‌اش می‌کنیم و از هر کس خوشمان نیاید برنده‌اش نمی‌کنیم و این یعنی مزایده کشک است. ما این کارها را در سازمان خصوصی‌سازی انجام ندادیم. پوری‌حسینی درباره زمان برگزاری مزایده فروش سهام سرخابی‌ها گفت: اگر صورت‌های مالی آماده باشد، اوایل اسفندماه شرایط مزایده را اعلام می‌کنیم که برای اواخر این ‌ماه مزایده انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید