• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 28 آذر 1402
کد مطلب : 212715
+
-

چشم سرخابی‌ها به‌دست هوادار

در هفته سیزدهم لیگ برتر، امروز چشم پرسپولیس و استقلال به تیم هوادار است تا شاید جلوی توفان سپاهان را بگیرد

چشم سرخابی‌ها به‌دست هوادار

 هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر امروز با انجام 6بازی پیگیری می‌شود و به پایان می‌رسد. بازی‌های این هفته دیروز (دوشنبه) با 2مسابقه آغاز شد و 6بازی دیگر هم امروز برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی‌های امروز 3تیم مدعی سپاهان، استقلال و پرسپولیس به‌ترتیب با هوادار، نساجی و استقلال خوزستان روبه‌رو می‌شوند. از میان این 3تیم فقط استقلال میزبان است و سپاهان و پرسپولیس باید به زمین حریفان خود بروند.

   هوادار - سپاهان
بازی‌های امروز از ساعت14 با جدال 2تیم هوادار و سپاهان در تهران آغاز می‌شود. هوادار با 10امتیاز در رتبه یازدهم نشسته و ابدا به آنچه توقع داشته، نرسیده است. شایعه تغییرات در کادر فنی این تیم در هفته‌های اخیر آنقدر شدت گرفت که حالا مشخصا خود محمود فکری هم آن را باور کرده است؛ تا جایی که دیروز در نشست مطبوعاتی‌اش از رفتن سخن می‌گفت. تیم او در این شرایط به سپاهان رسیده که حتی تیم‌های سرحال و روی فرم هم به‌ندرت توانسته‌اند مقابل این تیم امتیازی بگیرند. سپاهان 4بازی اخیرش را برده و بعد از شکست غیرمنتظره مقابل ملوان، دیگر به هیچ تیمی امتیاز نداده است. شاید امروز، روز صدرنشین‌شدن سپاهان باشد؛ اگرچه زردها همین الان هم با توجه به یک بازی عقب‌افتاده‌ای که دارند صدرنشین غیررسمی لیگ محسوب می‌شوند.

   شمس‌آذر قزوین - صنعت‌نفت آبادان
شمس‌آذر که تازه به لیگ برتر آمده، چندین نتیجه خوب گرفته و از تیم‌های شگفتی‌ساز لیگ بوده است. برعکس آنها، صنعت‌نفت که از پرسابقه‌ترین تیم‌های لیگ ایران است، اصلا نتایج خوبی نگرفته و مثل پارسال خطر سقوط را احساس می‌کند. تنها نکته‌ای که می‌تواند آبادانی‌ها را کمی به بازی امروز امیدوار کند، این است که هر دوی این تیم‌ها در خارج از خانه بهتر نتیجه می‌گیرند و این بازی در خانه قزوینی‌ها برگزار می‌شود.

   استقلال خوزستان - پرسپولیس
هنوز ترکش‌های بعد از دربی تمام نشده، پرسپولیس باید با یک استقلال دیگر روبه‌رو شود. پرسپولیس برد در دربی را در ثانیه‌های پایانی از دست داد و در رتبه سوم جدول ماند. حالا این تیم برای بیشتر‌نشدن فاصله‌اش با رقبا نیاز به پیروز‌شدن در چند بازی باقیمانده از نیم‌فصل دارد. استقلال خوزستان تیم آخر جدول رده‌بندی است اما تیمی نیست که راحت ببازد و اغلب باخت‌های پرتعداد این تیم با کمترین اختلاف و با سرسختی تمام رقم خورده است. مشکل پرسپولیس در بازی‌های این فصل کم‌توانی در ایجاد موقعیت است و استقلال خوزستان هم تیمی است که با دفاع همه‌جانبه عرصه را بر مهاجمان حریف تنگ می‌کند. حتی سپاهان و استقلال هم به‌سختی از سد این تیم گذشتند و تا مرز امتیاز‌دادن به اهوازی‌ها پیش رفتند. باید دید تیمی که در این فصل کلا 4امتیاز گرفته و هیچ بردی هم نداشته است می‌تواند از تیم یحیی امتیاز بگیرد یا نه.

   آلومینیوم - گل‌گهر
2تیم همسایه در جدول رده‌بندی که در نگاه اول محتمل‌ترین نتیجه برای بازی آنها یک مساوی کم‌گل خواهد بود. آلومینیوم با مجتبی حسینی در 3بازی اخیرش برد، مساوی و باخت را تجربه کرده و این روال کار این تیم در تمام فصل بوده است. گل‌گهر هم با یک بازی کمتر دقیقا به اندازه آلومینیوم امتیاز گرفته است. فرق گل‌گهر با آلومینیوم این است که کمتر می‌بازد و بیشتر مساوی می‌کند.

   ذوب‌آهن - فولاد
2تیم با سرگذشتی کاملا متفاوت در لیگ جاری. ذوب‌آهن شگفتی‌ساز است و خیلی بالاتر از آنچه تصور می‌شد، قرار گرفته و فولاد با شروعی که منصوریان برایش رقم زد، یکی از بدترین فصل‌هایش را سپری می‌کند. البته ذوب‌آهن بعد از بردهای اول فصل حالا 2هفته‌ای است که فقط مساوی می‌کند و شاید فولاد بتواند یکی از همان مساوی‌هایی را که در آخرین بازی‌اش از استقلال گرفت، از ذوب‌آهن هم بگیرد.

   استقلال - نساجی
فضای استقلال هم مثل پرسپولیس همچنان تحت‌تأثیر حاشیه‌های دربی است. این نکته را حتی در نشست مطبوعاتی این تیم در روز گذشته هم می‌شد دید. امروز آبی‌ها هیچ محرومی برای رویارویی با نساجی ندارند اما مدافعان آنها یعنی مرادمند و سلیمی همچنان مصدوم و دور از میدان هستند. نساجی در 7بازی اخیر فقط یک برد و یک مساوی داشته و بقیه بازی‌هایش را باخته است. مسئولان این تیم خیلی تلاش می‌کنند مهدی رحمتی را در پست خود حفظ کنند و خود او هم روز گذشته ابراز امیدواری کرد نساجی با حفظ ثبات بتواند به روند خوب خودش برگردد. رحمتی این هفته با استقلال و هفته آینده با پرسپولیس بازی دارد. البته تیم او یکی از 2تیمی است که در این فصل توانسته از سپاهان امتیاز بگیرد و شاید این کار را مقابل 2مدعی دیگر هم تکرار کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید