• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222532
+
-

نكته بازی

اقبال بلند خرید جنجالی
میلاد فخرالدینی یکی از خریدهای بحث‌برانگیز استقلال در پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات بوده است، چرا که هم سن بالایی دارد و هم از نظر کیفی، سال‌ها پیش در فهرست مازاد همین تیم قرار گرفته بود. از سوی دیگر خیلی‌ها عقیده دارند بعد از مصدومیت کوین یامگا، می‌شد فرصت را در اختیار بازیکن جوانی همچون سامان تورانیان قرار داد. با این حال فخرالدینی جذب شده و در 2بازی اخیر هم به‌واسطه مصدومیت صالح حردانی در ترکیب اصلی قرار گرفت. از قضا او بسیار خوش‌اقبال بود که خطای شدید دقیقه سومش روی بازیکن آلومینیوم با کارت قرمز مستقیم داور مواجه نشد. کارشناسان داوری عقیده دارند فخرالدینی در این صحنه باید اخراج می‌شد؛ اتفاقی که اگر رخ می‌داد، استقلال باید کل مسابقه را 10‌نفره بازی می‌کرد و اگر نتیجه نمی‌گرفت، فشار بسیار شدیدی روی فخرالدینی می‌آمد.

بگذارید باور نکنیم
یکی از اتفاقات عجیب این هفته‌های استقلال، نیمکت‌نشینی رافائل سیلواست. مدافع برزیلی که یک دوره جدا شده بود، از نیم‌فصل دوباره به جمع آبی‌ها پیوست و اتفاقا از نظر فنی هم به تیم کمک کرد. با این حال از یک جا به بعد به شکلی عجیب شاهد نیمکت‌نشینی او در این تیم بودیم. طبیعتا نیمکت‌نشینی ناگهانی بازیکنی که از نظر فنی نوسان زیادی هم نداشته، عجیب است. در همین راستا حدس زده می‌شود یکی از دلایل تصمیم اخیر نکونام، تمجیدهای علی خطیر از سیلوا بوده باشد. مدیرعامل استقلال به تازگی از اینکه او را با وجود پرونده قدیمی به ایران کشانده به‌عنوان یک دستاورد یاد کرده بود و حالا می‌گویند نکونام که با خطیر اختلاف دارد به همین دلیل سیلوا را نیمکت‌نشین کرده است. یعنی لجبازی در این حد؟ کاش این یکی واقعا درست نباشد.

از یک نفر راضی باش!
خیلی از مواقع مصاحبه‌های پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال حاوی محتوای عجیب و بحث‌برانگیز است. خیلی از آنها بدون اطلاع کافی نظر می‌دهند یا اینکه می‌شود ردپای تنگ‌نظری را در اظهارات‌شان دید. مثلا کافی است تعدادی از مصاحبه‌های این سالیان بهروز رهبری‌فرد را مرور کنید. استاد از علی دایی شاکی بود، از برانکو راضی نبود، کالدرون را قبول نداشت، موفقیت‌های یحیی گل‌محمدی را شانسی می‌دانست و حالا هم نوبت اوسمار ویرا شده که همین صابون به بدنش بخورد. رهبری‌فرد در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش گفته فرصت کافی برای تماشای مسابقات را ندارد، اما با این حال فوتبال پرسپولیس اوسمار را «علی‌اکبری» توصیف کرده! حالا اینکه ندیده نظر می‌دهی یک بحث است، اما خداوکیلی باشگاه کدام مربی را بیاورد تا شما راضی شوی؟ انصافا کلوپ بیاید، رضایت می‌دهی؟ به خدا اگر بدهی!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید