• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190217
+
-

نکته بازی/ کدام بازی را می‌گویی؟

نمایش ضعیف استقلال در دربی صدم تهران صدای منتقدان و پیشکسوتان زیادی را درآورد. بسیاری از آنها به این نکته اشاره کرده‌اند که استقلال فوتبال مورد انتظار را بازی نکرد و در برابر پرسپولیس، به‌اصطلاح «خودش» نبود. یکی از این عزیزان صمد مرفاوی است که جملات مشابهی به زبان آورده و از بی‌برنامگی استقلال در شهرآورد سخن گفته است. عیب کار اینجاست که اگر کسی این حرف‌ها را بزند و خودش سابقه سرمربیگری داشته باشد، مخاطبان فورا به کم و کیف کارنامه‌اش مراجعه می‌کنند. در این زمینه هم مرفاوی نمره قبولی نمی‌گیرد. در 2دربی لیگ ششم، او یکی را باخت و دومی را طوری مساوی کرد که از باخت بدتر بود. یادش‌به‌خیر؛ وقتی مرفاوی روی آنتن برنامه90 گفت: «بازی پایاپای بود»، مجری برنامه پرسید: «کدام بازی را دیدید؟»

مرحله بعد، فرود هلی‌کوپتر
درحالی‌که فوتبال دنیا از هر نظر روبه پیشرفت است، ما در ایران برای تنوع، همینطور عقب می‌رویم. مثلا دربی تهران به‌عنوان شناسنامه فوتبال باشگاهی کشور در حالی برگزار شد که نه سیستم کمک‌داور ویدئویی داشتیم، نه از دوربین عنکبوتی معروف خبری بود و نه اصلا بازی در ورزشگاه اختصاصی میزبان(پرسپولیس) برگزار می‌شد. در همین راستا مسئولان برای این بازی تبلیغات محیطی را هم از حالت ال‌ای‌دی به همان تابلوهای ثابت سال‌های دور برگردانند که واقعا جای تقدیر دارد. یادش به خیر؛ یک سال برای سرگرم کردن 100هزار نفری که از ساعت‌ها قبل از دربی ورزشگاه را پر کرده بودند، چتربازها را با هلی‌کوپتر به آزادی آوردند، اما باد هلی‌کوپتر زد و همه تابلوهای تبلیغاتی را کند که اوقات مفرحی برای هواداران ساخت! ظاهرا داریم به همان مرحله برمی‌گردیم.

با گزارشگرتان برخورد کنید
سلسله مناقشات فوتبال ایران تمامی ندارد و با توجه به نزدیک‌شدن به هفته‌های سرنوشت‌ساز پایانی، بر حجم این مجادله‌ها افزوده شده است. در همین راستا یکی از مربیان ملوان مدعی شده سپاهانی‌ها از بازیکنان این تیم ‌خواسته‌اند در بازی شل بگیرند؛ آنچه با واکنش تند سپاهان مواجه شد. زردها پس از چند مرحله تکذیب، اقدام به شکایت از ملوان کردند که طبیعتا مثل سایر پرونده‌های مشابه راه به جایی نخواهد برد. حتما حق با سپاهان است و کسی چنین درخواستی از ملوانی‌ها نکرده، اما لازم است باشگاه قبل از هر چیزی با گزارشگر مرکز اصفهان که هوادار 100آتشه این تیم است تماس بگیرد و از او بخواهد از دوستی با سپاهان دست بردارد! وقتی این آقا روی آنتن زنده تلویحا از جنگندگی ملوانی‌ها انتقاد می‌کند، هر شایعه‌ای باورپذیر می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید