• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199486
+
-

نکته بازی/ بازی هم کنی، تعجب نمی‌کنیم

ازجمله اتفاقات بامزه فوتبال ایران طی روزهای گذشته، یکی هم این بود که استاد فرهاد حمیداوی مالک پیشین باشگاه پدیده مشهد، سرمربی تیم لیگ یکی خوشه طلایی ساوه شد. این در حالی است که تازه همین ارد‌یبهشت بود که خبر حضور حمیداوی در کلاس‌های مربیگری منتشر شد. به‌هرحال امروز شهرت آقای حمیداوی به‌خاطر آن است که زحمت کشیدند و پدیده مشهد را از صفحه روزگار محو کردند. در شرایط طبیعی، سرمربی شدن چنین فردی جای تعجب دارد، اما ما آنقدر چیزهای غریب در فوتبال ایران دیده‌ایم که دیگر این چیزها شوکه‌مان نمی‌کند. همین امسال در لیگ یک فراز کمالوند را داشتیم که به‌عنوان سرمربی خیبر خرم‌آباد موفق به صعود نشد و بعد ردای مدیرعاملی باشگاه را به تن کرد. حمیداوی بازی هم کند، تعجب نخواهیم کرد!

اوج آمادگی؟
یکی از مصدومان مهم هفته‌های آغازین لیگ برتر، امید نورافکن است. مدافع - هافبک ملی‌پوش و پرحاشیه سپاهان به‌دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیمش را در شروع مسابقات همراهی کند و در همین راستا حتی گفته می‌شود شاید دوران نقاهت او چیزی حدود 2ماه طول بکشد؛ اتفاقی که می‌تواند حضور نورافکن را در اردوی شهریورماه تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار بدهد. در چنین شرایطی امید یک استوری بامزه منتشر کرده و نوشته: «شرایط عجیبی است و در اوج آمادگی فقط باید تماشاگر باشم.» طبیعتا بازیکنی که مینیسک او پاره شده، نمی‌تواند در اوج آمادگی باشد. ستاره سپاهان اما همین موضوع ساده را هم تشخیص نمی‌دهد تا استوری او سوءتفاهم‌هایی درست کند. خب البته از کسی که تحت قرارداد سپاهان است و روی سکو استقلال را تشویق می‌کند، انتظار دیگری نمی‌توان داشت!

ترانسفر یعنی این!
یکی از اخبار مهم فوتبال اروپا طی روزهای اخیر، مربوط می‌شد به انتقال نوح درویش از فرایبورگ به بارسلونا. در مورد استعداد و توانایی‌های این بازیکن 17ساله زیاد صحبت می‌شود و شاید همین فضا هم بود که باعث شد غول فوتبال اسپانیا درویش را با قراردادی که بند فسخ آن یک میلیارد یورو تعیین شده، جذب کند. قرارداد این هافبک تهاجمی تا سال2026 اعتبار دارد و در ابتدا برای تیم دوم بارسلونا به میدان خواهد رفت. او البته با وجود اصالت عراقی، در تیم‌های ملی پایه آلمان به میدان رفته و احتمالا در رده بزرگسالان هم برای ژرمن‌ها بازی خواهد کرد. انتقال ناگهانی نوح درویش به بارسلونا در حالی است که روزی هزار تا خبر در مورد ترانسفر شدن برخی ستارگان فوتبال ایران منتشر می‌شود، اما اغلب اوقات اتفاقی نمی‌افتد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید