• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221425
+
-

نكته بازی

دفعه قبلی چه کردی؟
در روزهای پایانی سال گذشته، مهدی ترابی به شکلی غیرمنتظره ‌ساز جدایی کوک کرد. او با انتقاد از شرایط مالی باشگاه گفت اگر وضعیت به همین صورت ادامه بیابد، امکان ادامه حضور در جمع قرمزها را نخواهد داشت. در طول تعطیلات نوروزی هم خبری منتشر شد در مورد اینکه ترابی نخستین تلاش‌های مدیران باشگاه را برای تمدید قراردادش بی‌نتیجه گذاشته و پیشنهاد ابتدایی را نپذیرفته است. به هر حال ترابی از نظر فنی جزو بازیکنان مؤثر پرسپولیس در این سال‌ها بوده و لابد تا یک جایی اجازه ناز‌کردن دارد، اما در عین حال باید یادش باشد تجربه جدایی قبلی‌اش از پرسپولیس اصلا خوب نبود. او به‌طور ناگهانی راهی العربی قطر شد و بعد از یک دوره کوتاه و ناموفق، ناچار به بازگشت شد. باز همان قصه تکرار نشود بزرگوار!

کسی گردن نمی‌گیرد
تیم امید ماه‌هاست که سرمربی ندارد. درحقیقت بعد از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو و حذف حماسی(!) ملی‌‎پوشان در پی شکست برابر هنگ‌کنگ بود که فدراسیون کلا این تیم را رها کرد و ترجیح داد همه تمرکزش را روی تیم بزرگسالان بگذارد؛ پروژه‌ای که نتیجه درخشان آن در جام‌ملت‌های آسیا دیده شد! حالا هم که بعد از این همه وقفه بالاخره دوستان دنبال یافتن سرمربی برای این تیم هستند، مطابق معمول انگار کسی امیدها را گردن نمی‌گیرد. در روزهای آغازین سال شایعه توافق یحیی گل‌محمدی با فدراسیون منتشر شد که معلوم بود خیلی جدی نیست. این اواخر هم گفته شده علیرضا منصوریان به پیشنهاد دوستان پاسخ منفی داده، آن هم درحالی‌که معلوم نیست یکی مثل او اصلا چرا باید گزینه باشد. خلاصه که این وضع مهم‌ترین تیم پایه کشور است!

حرفه‌ای فقط خودت!
به‌تازگی گفت‌و‌گویی از جواد نکونام منتشر شده که کمی در سطح کلان‌تر است و به اصول و قواعد مربیگری مربوط می‌شود. هرچند اینجا هم از دست طعنه‌ها و کنایه‌های سرمربی استقلال آسوده نبودیم؛ ازجمله در بخشی از این گفت‌وگو، نکو مدعی می‌شود: «افراد حرفه‌ای کمی در فوتبال ایران حضور دارند.» البته که اصل حرف او درست است، اما خوب می‌شد اگر آقا جواد در کنار جوالدوزی که نثار دیگران کرد، یک سوزن هم به‌خودش می‌زد. آیا واقعا او به اندازه کافی حرفه‌ای هست؟ عملکرد خودش و کادرش در کنار زمین جای دفاع دارد؟ همین عدم‌حضورش در نشست‌های خبری چطور؟ اصلا کدام مربی حرفه‌ای در جهان ممکن است مثل زمان حضور او در فولاد، 2شب مانده به مهم‌ترین مسابقه فصل اردوی تیمش را ترک کند؟ حرفه‌ای فقط خودت جواد جان!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید