• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 20 شهریور 1402
کد مطلب : 202710
+
-

هیولایی در شرق آسیا!

ژاپن دست از بردن برنمی‌دارد و آلمان هم روی دور باخت افتاده است

اتفاق روز
هیولایی در شرق آسیا!

دیدار دوستانه آلمان و ژاپن در تعطیلات فیفا، درس‌های زیادی برای هواداران فوتبال داشت؛ مسابقه‌ای که نشان داد‌ آلمان فلیک کاملا به بن‌بست رسیده و در مقابل ژاپن موریاسو در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت جهانی است.  حالا دیگر می‌توان گفت ژاپنی‌ها برای شکست‌دادن تیم‌های نامدار دنیای فوتبال، دیگر به دنیای انیمیشن نیاز ندارند. آنها این کار را در واقعیت نیز حالا دیگر به‌راحتی آب‌خوردن انجام می‌دهند و هیچ‌چیز هم جلودارشان نیست.

   آلمان؛ فرو رفته در تردید
2سال قبل در چنین روزهایی، هانسی فلیک به‌عنوان سرمربی تیم ملی آلمان انتخاب شد و در همان نخستین بازی‌اش، لیختن اشتاین را شکست داد. شروع سرمربی سابق بایرن با تیم ملی آلمان، رویایی به‌نظر می‌رسید. مانشافت زیرنظر این مربی، 8 ‌برد پیاپی به دست آورد و مهارنشدنی نشان داد. وقتی بازی‌های سخت از راه رسیدند، شرایط برای آلمانی‌ها نیز کاملا تغییر کرد. نخستین بازی بدون برد آنها، یک تساوی با هلند بود. سپس آلمان به لیگ ملت‌ها رفت و در 6‌‌بازی این تورنمنت، فقط یک‌بار برنده شد و این، شروع تیره‌روزی‌های تیم فلیک بود؛ تیمی که حالا با تحقیر‌شدن مقابل ژاپن، در 3‌بازی متوالی بازنده بوده است. مانشافت در 2‌دیدار تدارکاتی قبلی‌اش نیز نتیجه را به کلمبیا و لهستان واگذار کرده بود. 4‌باخت در 5‌بازی اخیر برای تیم فلیک، بسیار نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد. آنها در جام جهانی نیز بسیار ناامیدکننده بودند و در همان دور گروهی رقابت‌ها حذف شدند. با وجود به صدا درآمدن آژیر قرمز در آلمان، فلیک همچنان بسیار خونسرد و آرام نشان می‌دهد و این مسئله‌ای نیست که هواداران تیم ملی این کشور به‌راحتی با آن کنار بیایند. آنها باور دارند که فلیک، مردی برای تغییر‌دادن اوضاع نیست و قدرت لازم را برای عوض‌کردن وضعیت ندارد. بعد از بازی حتی نوع اشتباه‌های کودکانه چند بازیکن به‌خصوص رودیگر، این تصور را ایجاد کرد که آنها به‌دنبال برکناری فلیک هستند. با وجود این فدراسیون فوتبال آلمان ابتدا  از موضع حمایتی‌اش در مورد این مربی دست نکشید و همچنان نشان داد خواهان حفظ او در تیم ملی است. نشریه بیلد اما در گزارشی از پایان دوران این مربی نوشت و مدعی شد که در آلمان، دیگر کسی به هانسی اعتماد ندارد و باختن به سامورایی‌ها، او را به لبه پرتگاه کشانده است. حق با بیلد بود. فلیک عصر دیروز از روی نیمکت تیم‌ملی آلمان اخراج شد و فدراسیون فوتبال این کشور در بیانیه‌ای به این خبر رسمیت داد.

   ژاپن؛ سامورایی‌ها می‌تازند
حالا دیگر همه به این حقیقت پی برده‌اند که نتایج درخشان تیم ملی ژاپن در جام‌جهانی اصلا اتفاقی نبوده است. آنها ثابت کرده‌اند که تیمی فوق‌العاده هستند. اگر والیبال ژاپن توانسته در حد بهترین‌های دنیا ظاهر شود، چرا فوتبال این کشور نتواند به بلندترین قله‌ها برسد؟ آنها مقابل آلمان درخشان ظاهر شدند و نبرد بعدی‌شان مقابل ترکیه برگزار خواهد شد. این تیم ستاره‌های پرشماری را در ترکیبش دارد که در بهترین لیگ‌های اروپایی دیده می‌شوند. در خط حمله، آسانو برای بوخوم بازی می‌کند و کیتو ناکامورا نیز در عضویت رنس فرانسه است. آنها 2‌مهاجم یعنی فروهامشی و مائدا را نیز در سلتیک اسکاتلند دارند. در خط میانی، واتارو اندو به‌تازگی به لیورپول ملحق شده است. کارو میتموما یکی از آماده‌ترین بازیکنان لیگ انگلیس به‌حساب می‌آید و درخشش زیادی در برایتون داشته است. تومیاسو در آرسنال، ایتو در اشتوتگارت و کوبو در سوسیه‌داد نیز ستاره‌های مهم دیگر این نسل از فوتبال ژاپن در اروپا هستند. به‌نظر می‌رسد نسل طلایی جدیدی برای سامورایی‌ها معرفی شده و این کشور حالا به نقطه اوج نزدیک می‌شود. با این سطح از آمادگی، آنها بدون‌شک مدعی اصلی بردن جام‌ملت‌ها هستند و بعید به‌نظر می‌رسد که تیمی در قاره آسیا، شانس رقابت با این تیم را داشته باشد. جالب اینکه آنها این تیم درخشان و موفق را به یک مربی بومی سپرده‌اند. هاجیمه موریاسو از سال2018 سرمربی این تیم است و پس از 5‌‌سال توانسته به ثبات بسیار خوبی در این تیم دست پیدا کند. او این تیم را خیلی خوب می‌شناسد و با همه بازیکنان حاضر در اردوی ژاپن نیز رابطه نزدیکی دارد. سامورایی‌ها در حال تبدیل‌شدن به یک تیم بین‌المللی هستند؛ تیمی که از بردن دست برنمی‌دارد و همچنان به درخشش در سطح اول فوتبال دنیا ادامه می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید