• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 10 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223751
+
-

رئیس آسیا

تيم ملي فوتسال ايران با قهرماني در جام ملت‌ها تاج و تختش را پس گرفت و موقعيتش را به عنوان پرافتخارترين تيم قاره کهن تثبيت کرد

تیتر یک
رئیس آسیا

تیم ملی فوتسال ایران با برتری 4 بر یک مقابل تایلند برای سیزدهمین‌بار قهرمان جام‌ملت‌های آسیا شد و دوباره این عنوان را پس گرفت. فوتسال ایران قهرمان 12دوره این رقابت‌ها بود اما در دوره قبلی این عنوان را به تیم ملی ژاپن واگذار کرد. از اتفاقات عجیب این دوره حذف ژاپن در همان دور مقدماتی و در مرحله گروهی بود و مدافع عنوان قهرمانی در رقابت با تاجیکستان و قرقیزستان به رتبه سوم گروهش رسید و از دور رقابت‌ها حذف شد. اما ایران با شکست افغانستان، بحرین، کویت، قرقیزستان و ازبکستان به فینال رسید و تایلند هم با شکست چین، میانمار و ویتنام در مرحله گروهی و سپس پیروزی مقابل عراق و تاجیکستان به بازی فینال راه پیدا کرد.

   فینال؛ قاطع‌تر از نیمه‌نهایی
دیدار فینال عصر روز گذشته به میزبانی تایلندی‌ها در سالن بانکوک‌آره‌نا برگزار شد و تیم ملی ایران از همان ابتدا قدرتش را بر حریف تحمیل کرد. نخستین گل ایران دقیقه ‌یک توسط مهدی کریمی به ثمر رسید و در ادامه سعید احمدعباسی، علی‌اصغر حسن‌زاده و باقر محمدی هم 3گل دیگر زدند تا ایران با 4گل به پیروزی برسد. نکته جالب گلزنی باقر محمدی، دروازه‌بان تیم ملی بود که گل چهارم را زد و نخستین گل ملی خودش را به ثبت رساند. برای تایلندی‌ها هم سورن‌ویچیان، کاپیتان و ستاره این تیم در مصاف تک به تک با باقر محمدی تک‌گل تیمش را زد.

   13قهرمانی در 15فینال
تیم‌های ملی ایران و تایلند پیش از این 20بار در رویداد‌های مختلف به مصاف همدیگر رفته بودند که حاصل این تقابل‌ها 16برد، یک تساوی و 3باخت برای ایران بود. این همچنین دهمین بازی 2تیم در جام‌ملت‌های آسیا بود که در 9تقابل قبلی 7برد، یک مساوی و یک باخت برای ایران به‌دست آمده بود. وحید شمسایی، سرمربی فعلی تیم ملی فوتسال ایران، بهترین گلزن تیم ملی مقابل تایلندی‌ها بوده است. شمسایی در دوران بازیگری خود 13بار دروازه تایلند را باز کرده بود و روز گذشته هم به‌عنوان سرمربی شاهد برتری شاگردانش بود. ایران تا‌کنون 15بار به فینال جام‌ملت‌های آسیا رسیده که 13قهرمانی و 2نایب‌قهرمانی حاصل این 15فینال بوده است.

   بهترین گلر، بهترین گلزن
روز گذشته در سالن بانکوک‌آره‌نا و بلافاصله بعد از  اهدای جام قهرمانی به  ایران، جوایز فردی هم به برترین‌ها داده شد.  کاپ اخلاق نصیب تایلند شد و سپس نوبت به ایرانی‌ها رسید و باقر محمدی، جایزه بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها را از آن خود کرد و سعید احمدعباسی 2جایزه بهترین گلزن و ارزشمندترین بازیکن را از آن خودش کرد.

   تقدیم به مردم ایران
علی‌اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی که زننده یکی از 4گل تیم ملی در فینال بود، در مصاحبه‌ای کوتاه گفت: «رمز پیروزی ما اتحاد بود. همه بچه‌ها متحد شده بودیم که جام را به ایران برگردانیم. جام را به مردم ایران تقدیم می‌کنم. حس شاد‌کردن مردم وصف‌نشدنی است.» وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی هم این قهرمانی را به مردم ایران، پدرش و شهید الداغی، شهید غیرت  تقدیم کرد و گفت: «الداغی سر دفاع از خواهرمان كه مورد تعرض اراذل و اوباش قرار گرفته بود، شهيد شد.» شمسایی به‌عنوان بازیکن 8بار قهرمان جام‌ملت‌ها شده بود و حالا نخستین عنوان قهرمانی‌اش به‌عنوان سرمربی را هم دشت کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید