• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 29 فروردین 1403
کد مطلب : 222625
+
-

آسیا مال ماست

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 4طلا، 3نقره و 2برنز قهرمان آسیا شد. ساروی و اسماعیلی طلایی‌های دیروز بودند

تیتر 2
آسیا مال ماست

کشتی فرنگی ایران هم مثل کشتی آزاد قهرمان آسیا شد؛ فرنگی‌‌کاران یک مدال بیشتر گرفتند ولی یک طلا کم داشتند. تیم ملی آزاد با 5طلا و 3برنز قهرمان شده بود و فرنگی دیشب با 4طلا، 3نقره و 2برنز جشن قهرمانی گرفت. دیروز مسابقات 5وزن آخر برگزار شد و ایران به 2طلا و 3نقره رسید. محمد‌هادی ساروی آخرین نفر از کاروان کشتی ایران بود که روی سکوی قهرمانی بیشکک رفت. ساروی که در وزن 97کیلوگرم کشتی می‌گیرد، در فینال ماتسیف قزاقستانی را 9 بر صفر برد و اقتدارش را در این وزن ثابت کرد. در وزن 67کیلوگرم هم ایران پدیده رو کرد. سعید اسماعیلی که کشتی‌های مقدماتی و نیمه‌نهایی را با امتیازات بالا برده بود، در کشتی آخر هم 3بر یک بیشکف، کشتی‌گیر میزبان را برد و قهرمان شد. اسماعیلی در وزن محمدرضا گرایی کشتی می‌گیرد و با این مدال خودش را به‌عنوان رقیب او در تیم ملی معرفی کرد. اسماعیلی مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه دارد.
 اما دیگر نمایندگان ایران بازنده فینال بودند؛ در 82کیلوگرم رسول گرمسیری مقابل یوشیدا از ژاپن 9 بر صفر باخت و در وزن 72کیلوگرم محمدرضا رستمی با اینکه 5 بر صفر کشتی را جلو برد، 9 بر 5 شکست خورد و هر دوی آنها طلا را از دست دادند. در وزن 60کیلوگرم هم ایران فینالیستی نداشت و امیررضا ده‌بزرگی صاحب برنز شد.
روز اول مسابقات امین میرزازاده و ناصر علیزاده به مدال طلا رسیده بودند. ایمان محمدی مدال برنز گرفته بود و پوریا دادمرز مدال نقره. هیچ سکویی هم نصیب امیر عبدی نشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید