• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185830
+
-

پلی‌اوت‌، اوت شد

شهرداری گنبد و ارومیه که به برگزاری مرحله پلی‌اوت لیگ برتر والیبال معترض بودند، حاضر نشدند برای انجام این بازی‌ها امروز به تهران بیایند؛ آنها انصراف دادند

پلی‌اوت‌، اوت شد

 شهرداری گنبد و ارومیه تصمیمشان را گرفته‌اند؛ آنها در مرحله پلی‌اوت لیگ برتر والیبال شرکت نمی‌کنند و از این مسابقات انصراف داده‌اند. فدراسیون والیبال این فصل تصمیم جدیدی برای تیم‌های سقوط‌کننده از لیگ گرفت، اینکه 4تیم آخر جدول در مرحله پلی‌اوت مسابقات را ادامه بدهند و بعد از بازی‌های این مرحله تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده مشخص شود. این تصمیم که هفته‌های آخر مرحله مقدماتی اعلام شد، با اعتراض 2قطب اصلی والیبال ایران؛ گنبد و ارومیه روبه‌رو شد. آنها به 2دلیل با این تصمیم مخالف بودند. اول اینکه طبق آیین‌نامه اگر نحوه سقوط تیم‌ها قرار بود با تغییری روبه‌رو شود، باید در دستورالعملی به همه باشگاه‌ها اعلام می‌شد که این اتفاق نیفتاد. مهم‌تر اینکه هم ارومی‌ها و هم گنبدی‌ها معتقدند برگزاری این مسابقات به نفع 2باشگاه مس رفسنجان و سایپاست که انتهای جدول هستند و طبق روال همیشه و مثل همه لیگ‌های معتبر باید به دسته پایین‌تر بروند و به ضرر آنهایی است که در طول فصل برای صعود به پلی‌آف و داشتن جایگاهی بهتر در جدول تلاش بیشتری کرده‌اند.
شهرداری ارومیه و گنبد ابتدای هفته گذشته اعلام کردند در پلی‌اوت شرکت نمی‌کنند. اما با توجه به اینکه آنها وابسته به شهرداری شهرشان هستند، منتظر بودند این موضوع در جلسه اعضای شورای شهر مطرح و آنجا تصمیم نهایی گرفته شود. این اتفاق افتاد و شهرداری گنبد و ارومیه امروز غایبان دیدار اول مرحله پلی‌اوت هستند. جمال‌الدین واحدی، مدیر باشگاه شهرداری گنبد به همشهری می‌گوید: «اعضای شواری شهر هم مخالف حضور تیم در این مسابقات بودند. هم ما و هم شهرداری ارومیه انصرافمان را اعلام کردیم.» واحدی از ارسال نامه رسمی به فدراسیون خبر می‌دهد اما فدراسیون خبری درباره انصراف این تیم‌ها منتشر نکرده است. روزهای گذشته محسن ترابی، رئیس سازمان لیگ هم گفته بود که هیچ تیمی از پلی‌اوت کناره‌گیری نکرده است. واحدی اما نظر دیگری دارد: «هم نامه زدیم و هم در مشهد و در مجمع فدراسیون، به مسئولان گفتیم. حرف ما این است که دستورالعمل برگزاری پلی‌اوت به باشگاه‌ها ارسال نشده ولی فدراسیون می‌گوید خبرش را روی سایت گذاشته‌اند. اینکه در سایت خبری فدراسیون چه اتفاقی می‌افتد مهم نیست، من به‌عنوان باشگاه باید نامه رسمی داشته باشم. البته مسئله اصلی این است که برگزاری این مسابقه را ظلم به باشگاه و هواداران هر دو تیم می‌دانیم. شرایط ما که تا روز آخر برای رفتن به پلی‌آف تلاش کردیم با شرایط 2تیمی که بیشتر بازی‌هایشان را باخته‌اند، یکی نیست.» قرار بود امروز شهرداری گنبد در تهران با سایپا بازی کند و شهرداری ارومیه با مس رفسنجان. بازی‌های دوم هم سه‌شنبه. شهرداری‌ها به تهران نیامد‌ه‌اند و قرار نیست بازی برگزار شود. واحدی حتی به برگزاری بازی در تهران هم معترض است: «فدراسیون حداقل برای اینکه دل ما را به‌دست بیاورد، اجازه نداد بازی‌ها در شهر ما 2تیم که هوادار داریم، برگزار شود. همه‌‌چیز به نفع 2تیم دیگر بود.» ارومیه و گنبد حالا منتظر تصمیم جدید فدراسیون هستند.
مرحله پلی‌آف لیگ برتر هم از امروز آغاز می‌شود. امروز شهداب صدرنشین با تیم هشتمی ایفاسرام اردکان بازی دارد و هورسان رامسر با پاس گرگان. فردا هم لبنیات هراز آمل با فولاد سیرجان بازی می‌کند و پیکان با نیان‌الکترونیک خراسان. همه بازی‌ها در تهران و سالن والیبال ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید