• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143895
+
-

تازه‌های نشر/ میان دو آتش


«میان دو آتش» با زیر عنوان حقیقت، جاه‌طلبی و سازش در روسیه دوره پوتین نوشته «جاشوا  یافا» کتابی است که به‌تازگی با ترجمه نیما حُسن‌ویجویه از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است. جاشوا یافا، راوی روسیه پرآشوب پوتین است. از خلال شرح حال‌نویسی، زوایای گوناگون زندگی روسی را تصویر می‌کند و به فضای سیاست‌آلود رسانه، ساختار عمودی قدرت، الحاق کریمه، استقلال چچن، جنگ سوریه، کلیسای ارتدوکس و هنر سیاست‌زده این کشور نقب می‌زند. او با نثری رمان‌  گونه دگردیسی «انسان شورایی» به موجودی سیاس را روایت می‌کند؛ ‌ که در گیرودار و آتش زمانه گرفتار است و برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تلاش می‌‌کند. جاشوا یافا خبرنگار نشریه نیویورکر مقیم ‌ مسکوست و فعالیت‌هایش در روسیه جایزه آکادمی آمریکایی برلین را برای او به ارمغان آورده است. او همچنین یکی از نامزدهای نهایی جایزه لیوینگستون بود. اولیور بولو از نشریه گاردین این اثر را «تحلیلی درخشان از پدیده پوتینیسم» می‌بیند و پاتریک رادن کیف، نویسنده «هیچ نگو» آن را «کتابی متفاوت و فراموش‌نشدنی» می‌داند. شبکه رادیویی ان پی آر «میان دو آتش» را «کتابی مهم درباره روسیه و اثری تراز اول در باب اخلاقیات و انتخاب‌گری» توصیف می‌کند. این کتاب 376صفحه‌ای با شمارگان هزار نسخه به بهای 115هزار تومان منتشر شده است.

  شب‌های طاعون

رمان «شب‌های طاعون» نوشته اورهان پاموک، نویسنده ترکیه‌ای برنده جایزه نوبل را ایلناز حقوقی به فارسی برگردانده و به‌تازگی از سوی نشر نگاه منتشر شده است.
سال ۱۹۰۱ در بیست‌‌ونهمین ولایت امپراتوری رو به زوال عثمانی، جزیره مینگر، طاعون شایع می‌شود. پادشاه عبدالحمید برای جلوگیری از شیوع طاعون از مینگر به اروپا، سربازرس بهداشت و سلامت، بونکوفسکی پاشا و پس از او دکتر نوری جوان، ولی باتجربه را که به‌تازگی با برادرزاده پادشاه، پاکیزه سلطان، ازدواج کرده به جزیره می‌فرستد. پاکیزه سلطان، دختر پادشاه قبلی، مراد پنجم است و کل زندگی‌اش را در کاخ همراه پدر، خواهران، برادر و زنان حرمسرا زندانی بوده و حالا برای نخستین‌بار از کاخ بیرون می‌آید و همراه همسرش به مینگر می‌‌رود. در جزیره، سرگرد جوان و میهن‌‌پرستی به نام کامیل که عاشق دختری به نام زینب می‌شود با والی جزیره، سامی پاشا و دکتر نوری هم‌‌‌پیمان می‌شود برای مبارزه با طاعون، سنت‌های غلط، خانقاه‌های عصیانگر، تندروهای مذهبی و آنانی که قدرت علم و ضرورت قرنطینه را باور ندارند. «شب‌های طاعون» حکایت عشق و دلدادگی، کوشش و مبارزه، امیدواری و ناامیدی، میهن‌پرستی و تلاش برای زنده ماندن در تاریک‌ترین روزهای مینگر است. این رمان664صفحه‌ای با شمارگان 500نسخه به بهای 175هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید