• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 213982
+
-

تازه‌های نشر

پهلوان بدون مرز
در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی مجموعه شعر «پهلوان بدون مرز» سروده محمد مهاجرانی به تازگی با تصویرگری اسماعیل چشرخ توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب گزیده‌ای از مجموعه اشعار درباره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است. هر یک از شعرها روایتگر بخشی از خصوصیات اخلاقی، رفتاری، شجاعت و فداکاری شهید سلیمانی از کودکی تا زمان شهادت است.

عزیز زیبای من
کتاب «عزیز زیبای من» به قلم زینب مولایی اثری درباره آخرین روزهای زندگی دنیوی حاج قاسم است که از دل ملموس‌ترین و زمینی‌ترین اتفاقات، ناب‌ترین و عمیق‌ترین حقایق آسمانی را روایت می‌کند و با درنگ بر خلق‌وخو و منش
 سردار سلیمانی، جنس متفاوتی از زیبایی را به خواننده نشان می‌دهد. این کتاب را انتشارات مکتب حاج قاسم منتشر کرده و کوششی برای ثبت 3روز پایانی حیات دنیوی سردار سلیمانی است.


اسلام و تعلیم و تربیت
کتاب «اسلام و تعلیم و تربیت» اثر سیدمحمدباقرحجتی، اثری در حوزه تعالیم از منظر دین اسلام است که در آن،
 مسائل تربیتی در اسلام با استمداد از قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) و امامان(ع) ارائه شده‌است، اما نظرات دانشمندان اسلامی و متفکران غربی‌ نیز در آن به چشم می‌خورد تا نظر خوانندگان به این حقیقت معطوف شود که اسلام قرن‌ها پیش از اظهارنظر آنان همه رموز و حقایق تعلیم و تربیت را گوشزد کرده و غربی‌ها پس از کوشش‌های زیاد به بخشی از این حقایق دست یافته‌اند.


از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم
کتاب «از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم» اثر حمیدرضا آیت‌اللهی به تحولات تاریخی رابطه علم و دین می‌پردازد و علاوه بر نشان دادن آنها انواع این رابطه‌ها و مستندات را مورد بحث قرار می‌دهد. در بخشی از کتاب بررسی می‌شود که تا چه حد می‌توان از علم دینی و سایر وجوه آن سخن گفت. برخی رویکردها به علم دینی ارزیابی و مشکلات آنها باز می‌شود. سپس نظریه‌ای برای آن تحت عنوان رویکرد اسلامی به علوم ارائه می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید