• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151093
+
-

تازه‌های نشر/ فرهنگ اساطیرکلاسیک


«فرهنگ اساطیر کلاسیک» با زیر عنوان(یونان و روم) اثر مایکل گرانت را رضا رضایی به فارسی برگردانده که از سوی نشر ماهی منتشر شده است.
این کتاب در اسطوره‌های کلاسیک، کامل‌ترین و مفصل‌ترین کتاب مرجع در نوع خود است. گزارش‌های علمی و در عین حال قابل دسترس، این کتاب را به یک اثر در خور توجه تبدیل کرده است. این کتاب شامل بیش از 1200مدخل گسترده است که هم شخصیت‌های یونانی و هم رومی را پوشش می‌دهد. اطلاعات دقیق بیوگرافی، همراه با پیشینه تاریخی و جغرافیایی را نیز نویسنده در این اثر گردآوری کرده است. علاوه بر این، درختان شجره‌نامه‌ای جامع از خانواده‌های مهم اساطیری و فهرست مفصلی از تمام نویسندگان یونانی و لاتینی که در متن به آنها اشاره شده است وجود دارد. این کتاب 576صفحه‌ای به بهای 120هزار تومان منتشر شده است.


 چیمریکا
کتاب«چیمریکا» اثر لوسی کرک وود را مهدی نوری و نازنین دیهیمی به فارسی برگردانده‌اند.
میدان تاریخی «تیان آن من» در پکن محل جنبشی اعتراضی در سال ۱۹۸۹ است. آنچه امروز از این جنبش در خاطر مردم جهان نقش بسته، بیش از هر چیز عکس مردی است ایستاده در مقابل صفی از تانک‌ها؛ مردی که هویتش هرگز معلوم نشد. لوسی کرک وود در نمایشنامه «چیمریکا» شخصیتی خیالی را خلق کرده که این عکس را در اوان جوانی گرفته است. نمایشنامه با وقایع میدان «تیان آن من» آغاز می‌شود و سپس ۲۵ سال به جلو می‌آید؛ به سال ۲۰۱۲ و رقابت انتخاباتی اوباما و رامنی برای ریاست‌جمهوری آمریکا. جو شافیلد، عکاس «مرد مقابل تانک»، دیگر آنقدر جوان نیست. او سرنخی از «مرد مقابل تانک» پیدا می‌کند و به جست وجوی او می‌پردازد. چیمریکا نگاهی است به چین و روابطش با آمریکا پس از جنبش ۱۹۸۹.


 چهره‌های مهر
«چهره‌های مهر» اثر دیوید بیوار با ترجمه عسگر بهرامی به تازگی از سوی نشر ماهی منتشر شده است. ستایش ایزدمهر، سده‌ها در قلمرویی بسیار پهناور از جهان باستان رواج داشته است. اثر‌گذاری باور‌های مهری، قلمروهای بسیار گوناگونی را در بر می‌گیرد. از آیین‌های ایزدان مصری و آثار افلاطون گرفته تا عقاید بین النهرینی و حتی افسانه‌ای مردمی و رمزآلود که در دوران ما به روایت درآمده است. دیوید بیوار، باستان‌شناس بریتانیایی در این کتاب به بازشناسی آیین مهر و تجلیات آن در معتقدات اقوام کهن و پیوند این ایزد با اقلیم‌های دوردست ادیان باستان می‌پردازد. این کتاب 232صفحه‌ای به بهای 70هزار تومان منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید