• شنبه 7 خرداد 1401
  • السَّبْت 26 شوال 1443
  • 2022 May 28

انقلابی ماندن، مهم‌تر از انقلابی‌بودن

رهبر معظم انقلاب صبح چهارشنبه گذشته در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به یک معادله شیرین و تحقق نجات ملی دانستند و با اشاره به عوامل این تغییر معادله گفتند: قاعده عبور از شرایط سخت، پیچیده و تلخ و رسیدن به پیروزی و موفقیت، عملکرد جهادی، عزم راسخ، ابتکار عمل، ازخود‌گذشتگی، نگاه بلندمدت و در رأس همه آنها، اخلاص و توکل به خداوند متعال است.
عظمت حضور بیش از 100هزار نفری مردم در اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی

100هزار سلام

‌سلام فرمانده، فقط یک سرود نیست؛ نشانه‌ای از آگاهی و خرد جمعی است. خردی که حتی به نسل دهه‌90 هم تسری یافته. همین می‌شود که جمعیتی ورزشگاه یکصد‌هزارنفری آزادی را مملو می‌کند و خانواده‌ها با هم یک کار فرهنگی مشترک انجام می‌دهند، بدون اینکه از پیش تصمیمی در این‌باره گرفته باشند.

یک حیرت؛ فاصله ما و رهبری

حرف باقیمانده از سلام فرمانده یک اعتراف است؛ اعترافی از جنس حیرت. با موج سلام فرمانده خیلی‌ حیرت‌زده شدیم؛ گویی باور نداشتیم و شگفت‌زده شدیم.

رویش جمهوری اسلامی عصبانیت ضدانقلاب

ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی پر شد. سرریز جمعیت در اطراف ورزشگاه هم به ده‌ها هزار نفر رسید؛ آن‌هم در حالی که 3روز مانده به برگزاری اجتماع خانوادگی «سلام فرمانده»، سامانه‌های ثبت‌نام بسته شد.

تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر

جنگ ناجوانمردانه ارتش بعثی علیه ایران اتفاقی نیست که از ذهن‌ها پاک شود. 8سال جنگیدن برای دفاع از حریم کشور آن هم با حداقل تسلیحات نظامی حماسه‌ای است که لحظه به لحظه آن باید در کتاب تاریخ ایران ثبت شود.

سد جدید، سر راه چک‌های برگشتی

از صبح امروز بانک‌ها به مسدود کردن وجوه صادرکنندگان چک‌های برگشتی، در بانک‌ها، به اندازه کسری مبلغ چک اقدام می‌کنند. به این ترتیب صادرکنندگان چک، تا تسویه مبلغ چک صادر شده، حق برداشت از حساب خود را نخواهند داشت. انتظار بانک مرکزی این است که اجرای قانون جدید چک، جلوی رشد صدور چک‌های برگشتی را بگیرد.

4دستور رئیس‌جمهور در‌حادثه ریزش متروپل

رئیس‌جمهور در جریان جلسه فوق‌العاده بررسی آخرین وضعیت حادثه ساختمان متروپل آبادان 4دستور خطاب به مسئولان و مدیران اجرایی صادر کرد.

هشدار برای مترو‌پل‌های دیگر

داستان تلخ قربانیان متروپل

فاجعه سقف‌های وافل در متروپل

تراژدی‌های ساختمان‌های ناامن در ۱۴ سال اخیر