22
شنبه 7 خرداد 1401
شماره 8506
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
همزمان با برپایی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کتاب «داوت» زندگینامه داستانی جانباز، رمضانعلی خردمند به همت انتشارات روایت فتح چاپ و منتشر شد.
کتاب «جعفر شاطر غلام» نوشته مصطفی محمدی است که با موضوع سرنوشت رزمنده‌های ایرانی و همچنین افسران رژیم بعثی در سال‌های بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نوشته شده است.
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح از کشف پیکر ۱۳ شهید دوران دفاع‌مقدس در مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور خبر داد.
یاد
سعید کربلایی صالح از رزمندگان لشکر ۱۰ سیدالشهدا ع در آخرین دست نوشته خود پیش از شهادت، می‌نویسد:«مدت زیادی است که به‌خاطر کار زیاد و همچنین خستگی که همیشه در این مدت به من دست می‌داد نتوانستم به‌طور روزانه خاطراتم را بنویسم ولی امروز چون دیگر شاید روز آخری باشد که می‌توانم چیز بنویسم.

فرمانده «شریف» جنگ‌های چریکی

بازخوانی دوران مبارزه، اسارت و شهادت نخستین روحانی شهید دفاع‌مقدس از کتاب «شیخ شریف» در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر
گزارش
حجت‌الاسلام محمدحسن شریف‌قنوتی، از فرماندهان مردمی در مقاومت 35روزه خرمشهر است که با تشکیل نخستین گروه مدافع در این شهر نقش مهمی در تقویت روحیه رزمندگان برای دفاع از خرمشهر داشت.
رونمایی از کتاب زندگینامه شهید فخری‌زاده

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید فخری‌زاده

نخستین کتاب زندگینامه شهید فخری‌زاده با عنوان «تویی که نمی‌شناختمت» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. زهرا شیرکوند، رئیس اداره تألیف و نشر اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام این خبر گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب نشر شاهد برنامه‌های متفاوتی اعم از رونمایی از کتاب یا نقد و بررسی برگزار می‌کند که رونمایی کتاب «تویی که نمی‌شناختمت» زندگینامه دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده یکی از این برنامه‌هاست.
به یاد شهید حسین علم‌الهدی افتادم
در کتاب «دِین» مربوط به خاطرات بچه‌های مسجد جزایری اهواز به کوشش علی مسرتی به تشریح برخی خاطرات دفاع‌مقدس در عملیات بیت‌المقدس پرداخته شده است.