05
شنبه 7 خرداد 1401
شماره 8506
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طبق آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی، ایران با نرخ متوسط 15.5درصد مالیات بر دخانیات، به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین کشورهای منطقه رتبه‌بندی شده است.
«رفتار پسندیده در زندان»، «نداشتن سابقه» و «اطمینان یافتن مسئولان امر از نبود ارتکاب جرم توسط محکوم» 3 شاخصه مهم برای قراردادن اسامی زندانیان در فهرست عفوهای مناسبتی است و مسئولان امر باید از نبود ارتکاب جرم از سوی محکومان برای قراردادن اسامی زندانیان در فهرست عفوهای مناسبتی دقت کنند.
23 هزار میلیارد تومان بودجه از صندوق ذخیره ارزی با موافقت مقام معظم رهبری، برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی برداشت می‌شود و به‌گفته وزیر بهداشت با تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی اتمام حجت خواهد شد که اگر کیفیت نباشد حمایتی هم انجام نخواهد شد.

تقلب برای تقلب

آخرین خبرها از به جریان افتادن شبکه‌های سازمان‌یافته مجازی برای فروش سؤالات در امتحانات نهایی و کنکور، حکایت دارد
بازار فروش سؤالات امتحانات نهایی داغ است. حالا از هر طرف، خبرهایی درباره فروش سؤال در کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های اینستاگرامی، قیمت‌های میلیونی‌ فروش این سؤالات و پخش بروشورهای تبلیغاتی در مکان‌های عمومی منتشر می‌شود. دانش‌آموزان به‌ویژه آنها که در پایه دوازدهم‌ هستند و مشغول امتحانات نهایی، ماجراهای عجیبی را از فروش سؤالات امتحانی روایت می‌کنند. یکی از آنها می‌گوید: «تنها یک ساعت در نمایشگاه کتاب بودم، 2نفر به من بروشورهایی دادند که در آن اطلاعاتی درباره فروش سؤالات نهایی و حتی کنکور بود. وقتی به آنها گفتم: از کجا معلوم که اینها درست است؟