• یکشنبه 22 اسفند 1400
  • الأحَد 9 شعبان 1443
  • 2022 Mar 13

سفر زیرزمینی به تمام پایتخت

مسعود درستی اعلام کردتکمیل خطوط داخلی و امتداد مترو به ترمینال جدید شرق از برنامه‌های اولویت‌دار ماست
شرکت متروی تهران در سال1401 برای توسعه ناوگان ریلی پایتخت برنامه‌های متنوع و گوناگونی دارد که تکمیل پروژه متروی شهر جدید پرند و توسعه و تکمیل خطوط 6 و 7 ازجمله آنهاست. با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال1400 قرار داریم در گفت‌وگو با مسعود درستی، مدیرعامل جدید شرکت متروی تهران مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال1400 و همچنین نیازهای اصلی و چالش‌های پیش روی قطار شهری پایتخت را بررسی کرده‌ایم.

پرسه کرونا در بازار شب عید

شلوغی بازارها و مراکز خرید، بر آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی صحه می‌گذارد.

روز مردمی شهدا

در میان فرهنگ‌ها و سنت‌های دینی و ملی در طول تاریخ آنها که «مردمی» شدند، باقی ماندند و تداوم یافتند. نوروز در میان سنت‌های ایرانی و اربعین حسینی در فرهنگ شیعه اینگونه‌اند. بی‌شک راز این مانایی، پیوند عمیق و حضور در اندیشه و اعتقادات مردمانی است که میراث معنوی و دینی‌شان را نسل به نسل منتقل کردند.

جزئیات افزایش تعرفه آب از نوروز1401

دولت در آخرین روزهای سال به اصلاح تعرفه‌های آب تصمیم گرفت. به این ترتیب از ابتدای نخستین روز فروردین1401 مشترکان آب در بخش‌های مختلف برای اینکه پول اضافه نپردازند، باید خود را آماده کنند تا آب کمتری مصرف کنند.

روایتی از قهرمان‌های گمنام

گفت‌وگو با نویسنده کتاب «حوض خون» که خاطرات 64زن ایثارگر را گردآوری کرده‌است
فاطمه‌سادات میرعالی، نویسنده کتاب «حوض خون»، برای ثبت خاطرات بانوان ایثارگری که در رختشویخانه اندیمشک فعالیت می‌کرده‌اند، همراه گروهی پنج‌نفره حدود 2سال تحقیقات میدانی انجام داد تا بتواند این بانوان را پیدا و راضی به گفت‌وگو کند.

الگوی رئیسی برای توزیع یارانه‌ها

دولت سید ابراهیم رئیسی سرانجام ویرایش نخست برنامه تحولی خود را در 250صفحه منتشر کرد.

برنامه بورس برای خروج صندوق‌های دولتی از بحران

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا و پالایش یکم که در سال 99 پذیره‌نویسی شدند، آبروی دولت، بازار سرمایه و سایر صندوق‌ها را برده‌اند گفت: اساسنامه و ساختار این صندوق‌ها در حال اصلاح است و در تلاشیم ساختار این صندوق‌ها را مانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه تغییر بدهیم تا عملکردآنها بهینه شود.

2سناریوی غرب در توقف مذاکرات وین

مذاکرات برجامی در وین بار دیگر دچار توقف شد و هیأت‌های مذاکره‌کننده هتل کوبورگ را ترک کردند؛ موضوعی که از روز جمعه بازتاب‌های بسیار و البته متفاوتی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان به‌دنبال داشته ‌است.

ائتلاف سعودی در یمن چه فاجعه‌ای به‌بار آورده است؟

مجوز طرح ترافیک 1401؛چند؟

تحویل ۱۲میلیون کارت ملی در سال1401