02
یکشنبه 22 اسفند 1400
شماره 8460
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیام رهبرمعظم‌انقلاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا

رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به پنجاه وششمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، با اشاره به تحولات سیاسی و نظامی اخیر، بر شناخت جبهه‌بندی‌ها و انتخاب موضع درست و آمادگی برای نقش‌آفرینی در تحولات به سود جبهه حق تأکید کردند.
ویژه
رئیس‌جمهور آذربایجان در پیام تبریک به همتای ایرانی خود به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک 2 کشور، بر توسعه همکاری‌های متقابل تأکید کرد.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسمی در اردوگاه شهید باکری خرمشهر گفت: دشمن سعی داشت تا پیچ و مهره فناوری هسته‌ای کشور را باز کند ولی به خواسته خود نرسید.
پیش‌نویس یادداشت تعهدات ایران برای کسب وضعیت عضو ‌دائم سازمان همکاری شانگهای در تاشکند امضا شد.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست به شهادت رساندن نیروهای مستشاری ایران در سوریه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.
تروئیکای اروپا در بیانیه‌ای مشترک با بیان اینکه درخواست روسیه از آمریکا برای ارائه تضمین‌ کتبی، درخواستی خارج از برجام است، خواستار نهایی شدن هرچه سریع‌تر توافق به‌دست آمده در جریان مذاکرات وین شد.

2سناریوی غرب در توقف مذاکرات وین

رامین مهمانپرست: غربی‌ها نمی‌خواهند امتیاز مناسبی به جمهوری‌ اسلامی بدهند و می‌کوشند با به بن‌بست کشاندن مذاکرات، ما را در فشار اقتصادی از یک‌سو و فشار افکارعمومی از سوی دیگر قرار دهند تا از مطالبات‌مان کوتاه بیاییم
گفت‌وگو
مذاکرات برجامی در وین بار دیگر دچار توقف شد و هیأت‌های مذاکره‌کننده هتل کوبورگ را ترک کردند؛ موضوعی که از روز جمعه بازتاب‌های بسیار و البته متفاوتی را در محافل سیاسی و رسانه‌ای جهان به‌دنبال داشته ‌است.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
در تشکل‌های متعددی که به خانواده انقلاب تعلق دارند، باید بدانیم هیچ تشکلی به تنهایی نمی‌تواند در عرصه سیاسی موفقیتی حاصل کند. شورای ائتلاف باید حفظ، تقویت و گسترش پیدا کند