• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156414
+
-

مجوز طرح ترافیک 1401؛چند؟

 ساز و کار مدیریت محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال۱۴۰۱ مطابق با طرح ترافیک سال۱۴۰۰ است و تنها تفاوت آن افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است. به‌گزارش همشهری، طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک در سال نو ۲۵درصد نسبت به سال۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.  عمار سعیدیان فر، سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل‌ونقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در این‌باره گفت: «رزرو طرح ترافیک سال۱۴۰۱ همانند سال۱۴۰۰ از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود. عملیات رزرو را می‌توان به‌صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام داد یا به‌صورت روزانه رزرو کرد.» 

3نکته کلیدی
 1.  چنانچه شهروندان تا ساعت۲۴، رزرو ورود خود به محدوده طرح ترافیک را انجام ندهند، مبلغ ۹۸هزار و۵۵۰ تومان به بدهی عوارض تردد در طرح ترافیک آنها در سامانه «تهران من» اضافه می‌شود.
2.   ساکنان محدوده کنترل آلودگی هوا و طرح ترافیک پیش از ساعت۹ می‌توانند یک خروج رایگان داشته باشند و پس از ساعت۱۴:۳۰ نیز در شرایط شیوع بیماری کرونا می‌توانند یک ورود رایگان داشته باشند.
3.   امکان تردد بین ساعات 9 تا 14:30 برای ساکنان محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیم‌بها محاسبه می‌شود و نیازی به رزرو طرح ندارند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید