14
یکشنبه 22 اسفند 1400
شماره 8460
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
حفاظت پایدار از حیات‌وحش و محیط‌زیست به‌معنای توسعه پایدار است. مهم‌ترین وجه آن نیز محیط‌زیست، اقتصاد و رویکردهای اجتماعی است.
«دغدغه‌هایی که فعالان محیط‌زیست درباره طرح‌های انتقال بین‌حوضه‌ای آب دارند را درک می‌کنیم و در این دولت روی انتقال آب بین‌حوضه‌ای در کشور خط کشیده شده است.»
گزارش
توسعه گردشگری در زون‌های تفریحی مناطق حفاظت‌شده، باید همراه با ضمانت‌های حداکثری و سختگیرانه باشد که در قوانین بدان تأکید شده است. در تصمیمات اخیر دولت، توجه به الزامات زیست‌محیطی در استفاده از میانکاله و شبه‌جزیره آشوراده بسیار تأکید شده است. در نتیجه سرمایه‌گذاری در این بخش باید با وسواس بیشتر انجام شود.

هجوم زودهنگام ریزگردها به آسمان کشور

رئیس سازمان منابع طبیعی کشور: احتمال دوبرابر شدن کانون‌های ریزگرد وجود دارد گردوغبار امروز و فردا در غرب ایران به اوج خود می‌رسد
گزارش
گردوغبار زودتر از هر الگوی پیش‌بینی، این بار در اسفندماه، کشور را در بر گرفت تا چراغ هشدار کانون‌های ریزگرد داخلی و خارجی را در سراسر کشور روشن کند.

مدیریت دولتی سفرهای نوروزی

جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مختلف در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری، گفت: در نوروز ۱۴۰۱ حجم سفرها افزایش می‌یابد و باید آماده میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی بود.
نقل‌قول‌خبر/ سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس
طبیعت‌گردی در میانکاله و آشوراده باید بدون ایجاد تاسیسات با حفظ زیست‌بوم و مشارکت بومیان اجرا شود. فراکسیون محیط‌زیست هم با تدوین قوانین بالادستی در حفظ محیط‌زیست از اعمال سلیقه مدیران در صدور مجوزها جلوگیری می‌کند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
درصد سفرهای خودرویی پیش از آغاز سفرهای نوروزی به مقصد شهر مشهد افزایش یافته و به‌گفته سرهنگ حسین‌ میش‌مست، رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی ورود مسافران به استان خراسان رضوی نیز نسبت به هفته گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.