22
یکشنبه 22 اسفند 1400
شماره 8460
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هر استان یک فیلم با محوریت شهدا

‌خبر
تفاهمنامه آغاز مرحله تحقیق و نگارش ساخت ۱۳ فیلم و سریال با موضوع شهدا در ۶ استان با حمایت بنیادشهید و امور ایثارگران به امضا رسید. همچنین با محوریت «هر استان یک فیلم» در سال آینده همه مراکز استانی این بنیاد با مشارکت مراکز استانی صدا وسیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگی وارد عرصه تولید آثار تصویری فاخر با محوریت شهدای استان‌ها خواهند شد.
یاد
«همیشه منتظر» شاید بهترین انتخاب است برای کتابی که مزین است به خاطرات فاطمه وثوقی‌نیا. او خاطرات زندگی مشترکش با سردار محسن قاجاریان را گفته؛ اما در واقع انتظار تقدیر بسیاری از زنان این سرزمین است؛ زنانی که سهم‌شان از زندگی، دوری، دلهره و تنهایی است.

چه زیبا تفسیر کرده‌اید ایثار را....

گزارشی از حال و هوای یک برنامه، ویژه همسران جانبازان و بانوان مجروح
گزارش
واژه ازخودگذشتگی را تفسیر کرده‌اند؛ بیشتر از هر کسی که لقب ایثارگر دارد. شبانه‌روز در تلاشند برای خدمتگزاری؛ نه استراحت دارند و نه تفریح. با اینکه سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد اما گویی در خانه تک‌تک آنها هنوز جنگ ادامه دارد.
جگرگوشه‌ام مقابل چشمانم در خون غلتید

جگرگوشه‌ام مقابل چشمانم در خون غلتید

وقتی وارد بیمارستان اهواز شد تا چشم کار می‌کرد مجروح بود. حالش منقلب شد از وضعیت آنجا. خون چون رودی کف راهروی بیمارستان شهیدبقایی جاری شده و دیدنش حس بدی به او می‌داد.
جایزه ملی ایثار برگزیدگانش را شناخت
جایزه ملی ایثار برگزیدگانش را شناخت
در ششمین دوره جشنواره «جایزه ملی ایثار» از جایگاه ارزشمند علمی 71تن از برگزیدگان طرح شاهد از سراسر کشور شامل دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب شاهد و ایثارگر با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشور در سطح ملی تقدیر و تجلیل شد.
همایش جایزه شهید پیشرفت برای بزرگداشت شهید فخری‌زاده با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی نخبگان شاهد و ایثارگر و جذب، شناسایی و حمایت ویژه از این قشر فرهیخته و معرفی آنان به جامعه اجرا شد.
PDF ایثار و مقاومت
کوتاه ایثار و مقاومت
دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ‌نگاران» با هدف حمایت و تجلیل از نویسندگان و ناشران در حوزه‌های کتاب کودک و نوجوان، بزرگسالان، ادبیات و هنر، مستندنگاری، نقد و پژوهش برگزار شد.
طرح «سپاس» در راستای تکریم و رفع مشکلات ایثارگران امسال نیز با مشارکت دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادها از 12تا 22 اسفند برگزار شد.