• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156331
+
-

اقتدار برمی‌گردد؟

امید پرسپولیس برای ترمیم ساختار دفاعی، به بازگشت بازیکنان قدیمی است

اقتدار برمی‌گردد؟

بدون تردید بزرگ‌ترین مشکل فنی حال حاضر پرسپولیس، ساختار آسیب‌پذیر این تیم در بخش دفاعی است. سرخپوشان که در تمام نیمه دوم دهه 90 صاحب بهترین ساختار دفاعی لیگ ایران بودند، در فصل جاری به‌شدت از این نظر دچار مشکل شده‌اند. شاید باورکردنی نباشد، اما تا پایان هفته 21لیگ 21، پرسپولیس حتی از تیم تازه صعودکرده «هوادار» هم بیشتر گل خورده بود. این یعنی اوضاع بر وفق مراد نیست و کادر فنی سرخ‌ها هم برای جبران این نقیصه، همه نوع ترفندی را به‌کار گرفته؛ از خرید بازیکنان پرشمار تا تغییر دروازه‌بان، عناصر دفاعی و حتی سیستم پایه تیم. با وجود این شاید بزرگ‌ترین امید پرسپولیسی‌ها برای عبور از این شرایط، بازگشت عناصر دفاعی سابق به این تیم باشد.

  علیرضا بیرانوند
در این مدت زمزمه‌های زیادی مبنی بر بازگشت این دروازه‌بان ملی‌پوش به پرسپولیس وجود داشت. نهایتا خود بیرانوند هم به نوعی این شایعات را تأیید کرد. او با تکذیب خبری در مورد عدم‌بازگشتش به لیگ برتر، عملا نشان داد که از نیمکت‌نشینی در اروپا خسته شده و قصد بازگشت دارد. این برای پرسپولیسی‌ها که درون دروازه با مشکلات شدید مواجه شده‌اند، خبر خوبی است. البته باید صبر کرد و دید بازگشت بیرو در ابتدای فصل آینده اتفاق می‌افتد یا نه. او یک فصل دیگر با آنتورپ قرارداد دارد و بعید نیست باشگاه بلژیکی با قرض دادن بیرانوند به پرسپولیس موافقت کند. آنها همین فصل هم علیرضا را به بواویشتا دادند.

 شجاع خلیل‌زاده
دومین فصل حضورش در الریان قطر را پشت سر می‌گذارد. قرارداد او با این باشگاه در پایان فصل خاتمه می‌یابد و احتمال قابل توجهی وجود دارد که مدافع میانی سرخپوشان دوباره به این تیم برگردد. شجاع تا به حال بارها و بارها از بازگشت به پرسپولیس سخن گفته و ممکن است این اتفاق در پایان فصل رخ بدهد. برخی هواداران پرسپولیس به‌خاطر نوع ترک تیم از این بازیکن دلخور هستند، اما کمتر کسی می‌تواند توانایی‌های او را زیر سؤال ببرد.

  محمدحسین کنعانی‌زادگان
این فصل را برای الاهلی قطر توپ زد و سرنوشتش در این باشگاه مشخص نیست. در قطر انتقاداتی از بازیکنان خارجی الاهلی ازجمله کنعانی به گوش می‌رسد و بعضا می‌گویند احتمال جدایی او در پایان فصل وجود دارد. خود کنعانی هم این اواخر گفته بود مایل است به پرسپولیس برگردد. به‌طور کلی او جزو آن دسته از بازیکنانی به شمار می‌رود که احتمال بازگشت‌شان به پرسپولیس بسیار زیاد است، اما زمان این اتفاق مشخص نیست.

  احمد نوراللهی
جای خالی او در خط میانی پرسپولیس هرگز پر نشد. نوراللهی هنوز یک فصل دیگر با الاهلی امارات قرارداد دارد. او شروع خوبی در این تیم نداشت و شایعاتی در مورد احتمال بازگشتش به پرسپولیس مطرح شد، اما احمد رفته رفته جا افتاد و خیلی بعید است که باشگاه اماراتی پیش از پایان مدت قرارداد این بازیکن اجازه جدایی به او بدهد. بنابراین احتمالا پرسپولیس برای پر کردن حفره میانه میدان خود باید فکر دیگری بکند.

این خبر را به اشتراک بگذارید