• سه شنبه 28 دی 1400
  • الثُّلاثَاء 14 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 18

چرخش بانک‌ها به سمت مردم

در دادن وام به مردم سختگیری نکنید، بدهکاران بدحساب و حرفه‌ای را معرفی کنید، بنگاه‌داری هرگز و سرمایه‌گذاری آری، مقررات بانکی به نفع مردم تغییر کند و بنگاه‌های تولیدی و کارخانه‌ها را تعطیل نکنید؛

ازدواج زیاد شد

سازمان ثبت‌احوال کشور چندی پیش نتایج آخرین بررسی‌های انجام‌شده در زمینه نرخ ازدواج را اعلام کرد. این آمار براساس تفکیک استان‌ها و بر مبنای کمترین و بیشترین نرخ ازدواج ارائه شده بود.

حل مشکلات شهرها از طریق ارتباط با قوای سه‌گانه

شورای‌عالی استان‌ها شورایی قوی‌دست است و به‌نظر می‌رسد قبل از هر اقدامی مهم‌ترین کاری که باید انجام شود، ایجاد تعاملات منطقی و مثبت بین قوای سه‌گانه مقننه، مجریه و قضاییه است؛ چراکه شوراها به‌نوعی رکن چهارم مدیریت کشور هستند و می‌توانند نقش خود را در مردمی‌کردن تصمیمات کشور ایفا کنند؛ نقشی که امروز قدری نمایشی شده و آنطور که باید و شاید ایفا نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد شوراها هنوز جایگاه‌شان را در جامعه پیدا نکرده‌اند.

روز موعود دانشگاه رسید

وقتی کرونا در همه مقاطع تحصیلی اثرگذار شد و همه را تعطیل کرد، هر ترم این بحث مطرح شد که زمان مناسب برای بازگشایی چه وقت است؟

چرا کشتار دام امسال رکورد زد؟

تولید گوشت قرمز در 2دهه اخیر متأثر از تحولات اقتصادی-سیاسی و زیست‌محیطی بوده و یک سیکل تکراری را پشت سر گذاشته؛ اما آمارهای رسمی حاکی از این است که درصورت تغییر نکردن شرایط تا پایان سال‌جاری، احتمال شکست رکورد کشتار دام وجود دارد، آن‌هم در شرایطی که روند مصرف گوشت قرمز سال‌هاست که در روند نزولی قرار گرفته است.

روایت جست‌وجوگران نان در طلای کثیف

عده‌ای در شهر با زباله‌گردی و تفکیک آن، نان به سفره می‌برند. به‌طور حتم همه شهروندان آنها را در هر گوشه از شهر دیده‌اند.

5استان دارای کمترین و بیشترین ازدحام خانوار

قدرت نمایی جدید نانوتکنولوژی ایران

ائتلاف‌سازی برای مقابله با یکجانبه‌گرایی‌آمریکا

ضرب شست یمنی‌ها به امارات