• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 28 دی 1400
کد مطلب : 151132
+
-

حذف آسیایی‌ها شاهکار حذف‌شده‌ها

حذف آسیایی‌ها شاهکار حذف‌شده‌ها

2 نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، دقیقا در روز قرعه‌کشی لیگ قهرمانان از جام حذفی ایران کنار رفتند! این در حالی بود که پرسپولیسِ حذف‌شده از آسیا بدون اینکه دغدغه قرعه‌کشی لیگ قهرمانان را داشته باشد در فولادشهر بهترین نمایش این فصل خودش را ارائه داد و ذوب‌آهن را با 3گل حذف کرد. کلا 4مسابقه‌ای که دیروز از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران برگزار شد با اتفاقات بسیار جالبی همراه بود.
 
  بهترین پرسپولیس فصل
پرسپولیس که در بازی‌های لیگ خیلی سخت به گل می‌رسید و هوادارانش را برای بازی حذفی در زمین حریف اصفهانی نگران کرده بود، خیلی ساده و راحت ذوب‌آهن را با 3گل شکست داد و به یک‌چهارم نهایی رسید. این نتیجه یادآور پیروزی 3 بر صفر در زمان گابریل کالدرون هم بود. هر چند تیم کالدرون با تاکتیک دفاع و ضدحمله در فولادشهر به 3گل رسید اما تیم یحیی دیروز صاحب توپ و میدان هم بود. وحید امیری در نیمه اول گل نخست تیمش را به زیبایی زد و مهدی عبدی در نیمه دوم 2گل زد و به‌زعم گزارشگر اصفهانی هت‎تریک کرد! نکته مهم این بازی درخشش عبدی و احسان پهلوان در ترکیب اصلی سرخپوشان بود که هر دوی آنها به اجبار در جمع 11بازیکن اصلی قرار گرفته بودند! این دو بازیکن که گل‌محمدی اعتقادی به قرار دادن آنها در ترکیب اصلی نداشت و به‌خاطر مصدومیت آل‌کثیر و عالیشاه فیکس شده بودند، نمایش درخشانی در فولادشهر داشتند و پرسپولیس با درخشش آنها و البته همکاری زیبای سیامک و ترابی روی گل سوم به قاطعانه‌ترین برد این فصلش مقابل یک تیم لیگ برتری رسید. 2 بازیکن تاجیکستانی هم در این بازی بالاخره به میدان رفتند تا شاید در بازی‌های آینده بتوانند باری از دوش تیم بردارند. دستاورد این مسابقه برای سرخپوشان خیلی بیشتر از صعود به مرحله بعدی بود و روحیه تیم را برای بازگشت به لیگ تا حد زیادی بالا برد.
در روز درخشش پرسپولیس، 2 نماینده ایران در آسیا از جام‌حذفی کنار رفتند و حذف هر دو تیم هم در ضربات پنالتی رخ داد. سپاهان در اراک گل زودهنگامی به آلومینیوم زد و به نظر می‌رسید برای حذف میزبانش سخت‌ترین بخش کار را انجام داده است. اما اشتباه عجیب کریستوفر کنت روی یک ضربه ایستگاهی به آلومینیوم فرصت داد به بازی برگردد و با تساوی یک-یک کار را به ضربات پنالتی بکشاند. در این ضربات 3بازیکن موفق و تاثیرگذار سپاهان به شکل عجیبی پنالتی‌های خود را از دست دادند تا یکی از مهم‌ترین مدعیان قهرمانی بالاخره در پنالتی ششم شکست را بپذیرد. در کرمان هم اتفاق کاملا مشابهی در ضربات پنالتی برای فولاد رخ داد. فولاد در جریان بازی برخلاف سپاهان از حریفش عقب افتاد و بازی را در دقایق پایانی به تساوی کشاند اما در ضربات پنالتی هر دو تیم به یک شکل باختند. هر دو تیم در 5ضربه ابتدایی عقب افتادند و اگر پنالتی پنجم حریف‌شان گل می‌شد شکست می‌خوردند اما هر دو دروازه‌بان با مهار پنالتی پنجم تیمشان را در بازی نگه داشتند. با این وجود هم فولاد و هم سپاهان پنالتی ششم را از دست دادند و حذف تلخی را پذیرا شدند. جواد نکونام که فصل گذشته محسن فروزان را برای ضربات پنالتی به بازی می‌آورد و سپاهان و استقلال را با همین حربه شکست داده بود، این بار فروزان را نداشت و با گلر جوان خودش شکست را پذیرفت. محرم نویدکیا اما در دقیقه120 حجت صدقی را جایگزین گلر اتریشی کرد و با وجود مهار یک پنالتی توسط این دروازه‌بان، وقتی سروش رفیعی پنالتی‌اش را به تیر دروازه کوبید، حذف را پذیرفت. چهارمین بازی دیروز هم مصاف نفت آبادان با خیبر خرم‌آباد بود که آبادانی‌ها در روز اعتصاب تیم اصلی با تیم امیدشان به مصاف حریف رفتند و 5 بر یک شکست خوردند! صنعت‌نفت تنها باشگاه این فصل است که هیچ پولی به بازیکنانش نداده و به همین دلیل با چنین اتفاق عجیبی روبه‌رو شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید