07
سه شنبه 28 دی 1400
شماره 8416
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جذب تماشاچی جام جهانی در حدحرف است

چهره روز
پس از اظهارات سعید محمد، رئیس مناطق آزاد و مشاور رئیس‌جمهوری درخصوص اسکان بخشی از گردشگران جام جهانی در جزیره قشم، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفته جذب گردشگران جام جهانی قطر به کیش و قشم تنها در حد حرف است.
ویژه
ایسنا: انوشیروان محسنی بندپی، استاندار سابق تهران و رئیس فعلی مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد؛ مرگ‌های ناشی از مواجهه با آلودگی هوا در سال ۱۳۹۹ حدود 9میلیون و ۲۲۶هزار و ۲۷۷نفر است؛ یعنی۵۶ درصد مرگ‌و میرها بر اثر آلودگی هوا و ذرات معلق در هواست.
حیات وحش
جای زخم‌های عمیق دندان گرگ هنوز روی بدن محمد مانده است. 2.5ساله بود که گرگ از دیوار کوتاه و کاهگلی انتهای حیاط خانه پرید داخل و کودکی را که تازه به حرف افتاده بود، به دندان گرفت و برد.

تجهیز محیط‌بانان به دوربین روی لباس

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به نبود شاهد در دعوی قضایی محیط‌بانان و شکارچیان، از نصب دوربین بر لباس محیط‌بانان خبر داد
محیط زیست
لباس محیط‌بانان کشور به دوربین مجهز می‌شود. در 40 سال گذشته، ۱۴۵ محیط‌بان در زمان انجام وظایفشان جان ‌باخته‌اند که ۳۰درصد از آنان در درگیری‌ با شکارچیان شهید شده‌اند. یگان حفاظت سازمان محیط‌زیست در نظر دارد برای البسه محیط‌بانان حین انجام وظیفه به‌صورت فراگیر دوربین خریداری کند.

گنجینه کم‌نظیر تنوع زیستی در خاورمیانه

مدیرکل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این موزه با ۱۰۰ هزار نمونه جانوری، گیاهی و فسیل، غنی‌ترین موزه حیات وحش به لحاظ تنوع و فراگیری نمونه ها از قاره ها و کشورهای مختلف در خاورمیانه است.
شهرهای جهانی، مسیر جدید گردشگری شوند
معاون گردشگری کشور گفت: باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیفتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
جمعی‌ از توان‌یابان در بازدید از موزه ملی، پست و ملک، به وزیر میراث‌‌فرهنگی گفتند که امکان سفر از افراد دارای معلولیت گرفته شده است. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، توان‌یابان پس از دیدن موزه‌های پست و ارتباطات، ملک و ملی ایران از عزت‌الله ضرغامی که در پایان این بازدید به جمع آنها پیوست، تقاضا کردند امکاناتی برای‌شان فراهم کند تا از خدمات حوزه گردشگری استفاده کنند.