• دو شنبه 10 خرداد 1400
  • الإثْنَيْن 19 شوال 1442
  • 2021 May 31

چالش تأمین آب برای 210شهر

براساس آمارهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب ۲۱۰شهر با مشکل تأمین آب مواجه‌ هستند که از این میان ۱۰۰ شهر از نظر وضع تأمین آب شرب در شرایط قرمز قرار دارند
حوزه آب در سال1400 در حالی با کاهش 52درصدی بارندگی، کمبود 40درصدی ذخیره آب در سدهای تأمین‌کننده آب شرب و روشن شدن زنگ خطر تنش آبی در 210شهر کشور روبه‌روست که همزمان ظرفیت غیرفعالی برای استفاده از منابع آبی باقی نمانده و گاه تا 80درصد منابع آبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

تاریخ روی‌دستان دختر‌16ساله

اولین مدال جهانی وزنه‌برداری زنان ایران به نام یکتا جمالی ثبت شد. جمالی وزنه‌بردار دسته 87 کیلوگرم ایران است و دیروز در مسابقات قهرمانی جوانان 3 مدال برنز گرفت.

شورای‌شهر اختیار تحقیق و تفحص گسترده دارد

در روز‌های گذشته گزارش تحقیق و تفحص شورای شهر تهران درباره شرکت رسا تجارت تهیه شد اما فرمانداری تهران به این کار اعتراض و اظهار کرد که جزو اختیارات شورا نیست.

مواظبت از فرزند یا مراقبت از ترس

ذهن کودکان در معرض اتفاق‌های ترسناک و اخبار بد چه تأثیری بر آینده جامعه خواهد داشت؟
سازمان بهداشت جهانی اضطراب را یکی از مشکلات جوامع مدرن می‌داند و سعی در ایجاد برنامه‌هایی برای کاهش اضطراب و افزایش سلامت روانی دارد.

رقابت بر سر آرای سرگردان

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی حکایت از شمار بالای آرای سرگردان رای‌دهندگان احتمالی دارد. تاکنون هیچ‌کدام از نامزدهای حاضر در صحنه نتوانسته‌اند در نظرسنجی‌ها حدنصاب مورد نیاز برای تکیه بر صندلی ریاست‌جمهوری را به‌دست بیاورند.

دوچرخه‌سواری در شهر تسهیل می‌شود

دیروز بررسی لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه‌سواری در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار داشت که گزارش مشترک کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، توسط زهرا صدراعظم نوری، قرائت شد.‌
گزارش همشهری از روند تولید واکسن‌های ایرانی و تولید مشترک در گفت‌وگو با مسئولان این شرکت‌ها

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی

سهم ایران از آمار واکسیناسیون جهانی کرونا همانقدر کم است که عدم‌توفیق در واردات واکسن. سیاست‌های وزارت بهداشت در مذاکره با تولیدکنندگان جهانی واکسن و عدم‌حضور در کارآزمایی‌های بالینی واکسن‌هایی که این روزها قطره‌چکانی وارد کشور می‌شود، زمان طلایی واردات واکسن را از ایران گرفت.