• شنبه 6 اردیبهشت 1399
  • السَّبْت 2 رمضان 1441
  • 2020 Apr 25

زنگ‌خطر برای خوش‌خیالان

کرونا در آخرین روز کاری هفته گذشته 6هزار نفر را راهی بیمارستان‌ها کرد فرمانده عملیات مقابله با کرونا: آمار‌ مبتلایان به کووید-19در تهران نگران‌کننده است
​​​​​​​کرونا همچنان مسئله شماره یک جهان است و تقویت سیاست‌های پیشگیرانه برای شکستن زنجیره انتقال این بیماری ادامه دارد اما در تهران و دیگر شهرهای کشور با آغاز به‌کار مشاغل، ترافیک به خیابان‌ها بازگشته و ازدحام در معابر و مکان‌های عمومی بیشتر شده است.
گفت‌وگوی مجازی شهرداران تهران و لندن

حناچی:با وجود تحریم در مقابله با کرونا اقدامات موثری داشته‌ایم

در شرایطی که سازمان‌های بهداشتی و درمانی جهان راه‌حل قطعی و اثبات‌شده‌ای برای مقابله با کرونا در اختیار ندارند و آمار‌های تلفات ناشی از این بیماری در کشور‌های توسعه‌یافته غربی به‌شدت افزایش پیدا کرده است، در میان گذاشتن تجربیات هر شهر و کشوری‌ می‌تواند راهی برای کاستن از شدت کرونا باشد.

رمضان آرامش در توفان برای اهل ایمان

ویروس بی‌رحم کرونا جولان می‌دهد، دیو هفت سرِ گرانی و تورم برای دخل و خرج مردم خط و نشان می‌کشد، عفریت زورگویی و ستمگریِ بیگانه رجز می‌خواند و دیوانه وار گرزِ تحریم را در هوا می‌چرخاند،کوچه‌های پر پیچ وخم و بن‌بست بعضی تصمیمات متصدیان کار هم نمکی است بر این زخم ها. خلاصه به ساکنان کشتی توفان‌زده‌ای شبیه شده‌ایم که امواج بلند و کوبنده فضای رسانه‌ای دلمان را خالی می کند.

اگر بورس رشد نکند چه می‌شود؟

در روزها و هفته‌هایی که ویروس کرونا اغلب کسب‌وکارها را تحت‌تأثیر خود قرار داده؛ تالارها و شعب کارگزاری‌های بورس پررونق بوده‌اند؛ چنانکه آمارهای اختصاصی همشهری، نشان می‌دهد؛ در طول یک‌سال‌گذشته، هر ماه، به‌طور متوسط 70هزار سرمایه‌گذار جدید وارد بازارسهام شده‌اند.

مثلث کرونا، انتخابات و تنش

در اوج شیوع بیماری کرونا در سطح جهان و درحالی‌که آمریکا به نخستین کشور در آمار مبتلایان و تلفات این بیماری تبدیل شده، ایجاد تنش در خلیج‌فارس از سوی آمریکایی‌ها از چند بعد قابل بررسی است:

متفاوت‌ترین رمضان جهان‌

مسلمانان در حالی برای استقبال از‌ ماه رمضان آماده می‌شوند که برای نخستین بار دست‌کم طی یک قرن گذشته، هیچ نشانی از شور و نشاط رمضانی در کشورهای عربی و اسلامی دیده نمی‌شود، شور و نشاطی که بخش مهمی از هویت دینی در بسیاری از کشورهای منطقه خاورمیانه و حتی فراتر از آن، آسیا را تشکیل می‌دهد؛ از اجتماعات و شادی‌های محلی گرفته تا سفره‌های عریض و طویل افطار، مساجد پر رونق و سهرات شب‌نشینی‌ها که حلول‌ماه رمضان را به رخدادی باشکوه و شادی‌آور در فرهنگ اسلامی و عربی تبدیل کرده است.

نقشه نفتی ترامپ و آینده طلای سیاه

جهان نفت پس از کرونا چگونه خواهد بود و نسخه نجات طلای سیاه از بلای سیاه چیست؟

عبور از پایتخت

سریال‌‌های تلویزیونی می‌توانند فرصتی برای نشان دادن اقلیم‌ها و مناطق مختلف محسوب شوند.

استثنای‌«شاد»

نور خورشید و رطوبت؛ قاتل احتمالی ویروس کرونا