2
شنبه 6 اردیبهشت 1399
شماره 7925
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعتماد عمومی دوای کرونا

یادداشت
در مدیریت بحران کرونا کوچک‌شماری و تأخیر 2 نقص عمده‌ای ‌است که رفع آنها در شرایط فعلی ضروری است و چه بسا خود علت پاره دیگری از ریسک‌ها و مخاطرات هستند.
دور جدید تنش‌ها میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس از هفته گذشته آغاز شده است؛ هفته گذشته، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که در 27فروردین، 11 قایق تندروی سپاه در آب‌های بین‌المللی خلیج‌فارس از فاصله بسیار نزدیک و با سرعت بالا چندین بار از مقابل دماغه و انتهای ناوها عبور کرده‌اند.

«نور» چشم آمریکا را زد

ظریف با انتشار بخش‌هایی از قطعنامه منقضی شده 1929 و قطعنامه جدید2231 به مقامات آمریکا و اروپا توضیح داد نمی‌توانند بر پایه تفسیر ‌اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند
مقامات کاخ سفید منتظر تأیید پنتاگون بودند تا ببینند ماهواره چندمنظوره نور یک در مدار زمین قرار می‌گیرد یا نه و سپس واکنش نامناسب خودشان را اعلام کنند؛ مثل شهریور‌ماه سال گذشته که وقتی پرتاب ماهواره ناهید با موفقیت همراه نشد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنشی نامتعارف و بالحنی طعنه‌آمیز نوشت: برای ایران بهترین آرزوها را دارم و امیدوارم در مشخص کردن اینکه در «جایگاه یک» چه اتفاقی افتاده موفق باشند.
حوزه تابع پروتکل‌های بهداشتی است

حوزه تابع پروتکل‌های بهداشتی است

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قم با انتقاد از کسانی که در این ایام به حوزه و نهاد روحانیت نسبت‌های ناروا می‌دادند، گفت: اینگونه اتهاماتِ دور از واقع آنقدر واضح‌البطلان هستند که حتی نیازی به تکذیب نیست ولی به‌عنوان کسی که در جریان همه جزئیات بوده عرض می‌کنم که از سوی حوزه و روحانیت و نهادهای دینی هیچ‌گونه فشاری وجود ندارد، مطلقا چنین چیزی که ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار حوزه برای باز کردن اماکن زیارتی و مذهبی است صحت ندارد.
محفل انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد
مطابق رسم سالیان گذشته، محفل انس با قرآن کریم با حضور رهبر انقلاب اسلامی، در نخستین روز از‌ ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
PDF ایران
کوتاه ایران
سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است وقتی آمریکایی‌ها گفتند اگر ایران در مقابل ترور سردار سلیمانی کاری بکند، ما 52نقطه فرهنگی را می‌زنیم اشاره‌شان به بیت رهبری بود و احساس می‌کردند با این حرف‌ها ایران عقب می‌نشیند و کاری نمی‌کند.
سیدعباس موسوی در توییتی به زبان انگلیسی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کتاب نوشت: «توصیه رایگان من به مقامات آمریکایی: کتاب بخوانید! اگر رهبران آمریکا کتاب‌های غیرداستانی درباره امور جهانی می‌خواندند از تهدید توخالی علیه ملت بزرگ ایران، اتکاء به افراد جعلی برای قضاوت‌های خود و سپردن سیاست آمریکا در قبال ایران به جنگ‌طلبان دست می‌کشیدند.»