• یکشنبه 14 مهر 1398
  • الأحَد 6 صفر 1441
  • 2019 Oct 06

خرمشهر در دوراهی رونق و رکود

در حالی‌که عراقی‌ها برای تبدیل فاو به هاب اقتصادی برنامه‌ریزی کرده‌اند اقدامات احیاگر خرمشهر نیز آغاز شده است
جنگ تحمیلی عراق به ایران 31سال است که به پایان رسیده و بیش از 37سال نیز از آزادسازی قهرمانانه خرمشهر می‌گذرد؛ شهری که پس از گذشت 3 دهه از پایان جنگ، هنوز نتوانسته است به مدد همه کارهای عمرانی، آنطور که باید به رؤیای خرمشهر آباد و زنده برگردد؛ اما حالا دیگر با برنامه‌ریزی عراقی‌ها برای ایجاد یک هاب اقتصادی در منطقه فاو، خرمشهر به لبه رونق و رکود رسیده و باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد

سود اقتصادی؛ دلیل تخریب ساختمان‌ها

همسایه‌های قدیمی و خانه‌های دیوار‌به‌دیوار جایشان را به آپارتمان‌های چندطبقه داده‌اند.

«خشم» و «هیاهو»

در ماجرای ابتلای برخی از اهالی روستایی درمرکزکشور به ویرویس اچ‌آی وی جدا از اینکه دلیل و چرایی ابتلای این افراد به این ویروس چیست که باید از سوی نهادهای مسئول پیگیری شود؛ نکته بسیار مهمی دیگری وجود دارد که در روزهای گذشته و به‌خصوص در شرایطی که مردم این منطقه دچار«خشم» و «اضطراب» شدید هستند، فراموش شده و آن «مداخله و مدیریت بحران روحی» بیماران و اهالی این روستاست.

حلقه‌های مفقوده رونق در بندر خرمشهر

بنادر با 2رویکرد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ساخته می‌شوند و هر بندر باید نیازهای حوزه جغرافیایی کشور را براساس آنچه مأموریت ذاتی آن بندر تلقی می‌شود، برآورده کند.

برزخ دیپلماسی و موازنه قوا در خلیج‌فارس

خاورمیانه ظرفیت هیچ جنگ جدیدی را ندارد.

کوه زباله‌های شمال به مجلس رسید

مشکل دپوی زباله با اعتراض مردم منطقه چهاردانگه حد‌فاصل مازندران و سمنان ادامه پیدا کرد، اما حل‌نشده باقی ماند.

آماده باش در هرمزگان

شهرستان‌های مختلف هرمزگان از هفته گذشته شاهد بارندگی شدید، رعد و برق، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها بودند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این شرایط ناپایدار جوی و بارش باران تا فردا دوشنبه ادامه دارد.
۱۴۰۰نفر از کارکنان داوطلب برای خدمت‌رسانی در مراسم اربعین به عراق اعزام شدند

کاروان‌خادم‌الحسین شهرداری‌تهران در راه کربلا

پیش از آنکه شهردار در مراسم اعزام کاروان 1400 نفری خادم‌الحسین به کربلا شرکت کند،  او به وزارت جهاد کشاورزی رفت و تفاهمنامه‌ای برای همکاری در اداره پارک‌های جنگلی تهران با وزیر جهاد و کشاورزی امضا کرد.