61
یکشنبه 14 مهر 1398
شماره 7777
کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

برداشت ۱۵ هزار تن لیموترش از منوجان

کشاورزی
مدیر جهاد کشاورزی منوجان از پایان برداشت لیموترش از سطح یک‌هزار هکتار از باغ‌های منوجان با تولید بیش از ۱۵ هزار تن خبر داد.
اخبار ویژه
بر اساس آخرین هماهنگی‌های انجام‌شده در نشست مشترک «عباس اورسجی»، رئیس فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران، با مدیرعامل منطقه آزاد کیش و مسئولان امور ورزش این جزیره، منطقه آزاد کیش آماده برگزاری مسابقات کبدی جوانان جهان و هرگونه همکاری در این زمینه است.
تاکنون بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات به اعضای صندوق‌های خرد روستایی بندرعباس پرداخت شده است. رئیس اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان بندرعباس گفت: به فعالان صندوق‌های خرد روستایی و مشاغل روستایی تسهیلات پرداخت می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: تا 2 هفته دیگر ساخت 1۱۹۴ واحد ساختمان در بافت‌های فرسوده استان آغاز می‌شود.
کارشناس مسئول توان‌بخشی بهزیستی بندرعباس گفت: 1۵۰۰ ناشنوا زیر پوشش بهزیستی این شهرستان نیازمند ارائه خدمات بهتر و حمایتی از سوی خیران هستند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: نخستین محموله دام سنگین زنده پاکستان با ۳۸ رأس از مرز رسمی ریمدان وارد این شهرستان شد.
نماینده کمپین کارآفرینی جَنِک گفت: برای توسعه شاخص‌های آموزشی در مناطق محروم بلوچستان ۸۵ دانش‌آموز محروم دشتیاری در روستای نوریس در دوران تحصیل بورسیه جَنِک شدند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۲۶۸ نفر از اتباع خارجی در استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.
محرومیت‌ مردم نوگین و گیشدان، از توابع لیردف هرمزگان، در بسیاری از حوزه‌ها شهره عام و خاص است.

آماده‌باش هرمزگان برای مقابله با سیلاب

محیط زیست
اقصی‌نقاط استان هرمزگان در روزهای گذشته شاهد بارندگی شدید، رعد و برق، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها بود. شرایط ناپایدار جوی و بارش باران در هرمزگان که از اوایل هفته گذشته آغاز شده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.
«تلنگ» به «قصرقند» دیر می‌رسد

«تلنگ» به «قصرقند» دیر می‌رسد

عضو شورای اسلامی شهر و روستای قصرقند: ۲۳ کیلومتر از ۷۰ کیلومتر جاده تلنگ به قصرقند بسیار صعب‌العبور و غیر قابل تردد است
یکی از دلایل عقب‌ماندگی روستاها، نبود راه دسترسی مناسب است؛ نداشتن راه و جاده مناسب دسترسی به امکانات و خدمات مورد نیاز را هم برای مردم سخت می‌کند. این موضوع حتی در مهاجرت اهالی روستاها به شهرها و حاشیه‌ها نیز تاثیرگذار است.
امرار معاش  با طلای کثیف

امرار معاش  با طلای کثیف

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان: صدها کارگاه غیرمجاز بازیافت در اطراف شهر کرمان شناسایی شد که با همکاری دادگستری درصدد پلمب آن‌ها هستیم
طبق آمار موجود در هر شبانه‌روز ۲۰ تن زباله در کرمان غیب می‌شود و در نهایت سر از انبارهای غیرمجاز زباله‌های خشک در می‌آورند، در این میان بهداشت عمومی قربانی می‌شود.
تحصیل34 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان
تحصیل34 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، قریب به ۳۴ هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در مدارس استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که حمایت دستگاه‌های متولی در این زمینه بسیار کم است و فقط 7 مدرسه برای دانش‌آموزان اتباع ساخته شده است.

جلوگیری از حاشیه‌نشینی با کمک فرمانداری‌ها

جامعه
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های این استان خواست برای جلوگیری از افزایش دامنه حاشیه‌نشینی جلوی هرگونه ساخت‌و‌ساز جدید و غیرقانونی را در محدوده شهرها و بخش‌ها بگیرند.

دعوت بانوان سنگ‌نورد کرمانی به اردوی تیم ملی

ورزش
3 بانوی سنگ‌نورد کرمانی به اردوی انتخابی تیم‌ملی سرعت دعوت شدند.
PDF یکشنبه 14 مهر 1398
کوتاه کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حاشیه شهر چابهار وضع مناسبی برای زندگی ندارد و باید هرچه سریع‌تر به صورت اصولی ساماندهی شود.
معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: 4 هزار نفر از مردم ساکن در این منطقه آزاد به شبکه آب و فاضلاب متصل شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: سربازان گمنام امام زمانعج در عملیاتی موفقیت‌آمیز و درگیری با سوداگران مرگ یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های مواد مخدر صنعتی را در شهرستان زاهدان کشف کردند.
مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱تن آرد برای تامین نان مصرفی زائران اربعین اهدایی از سوی کارخانه آرد‌سازی «کنگان» به موکب‌های کشور عراق ارسال شد.
در راستای حمایت‌های دولت از بخش خصوصی تفاهم‌نامه واگذاری ۲ پهنه بزرگ معدنی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با کنسرسیوم اکتشاف معدنی پایا منعقد شد.