54
یکشنبه 14 مهر 1398
شماره 7777
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تدابیر ویژه برای  اجرای طرح مسکن محرومان

در استان چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح 2 هزار و 440 واحدی مسکن روستایی در استان، گفت: با توجه به فصل کاری در استان لازم است تمام مدیران مرتبط در استان و شهرستان برای اجرای این طرح همکاری کنند، زیرا اجرای این طرح یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.
اخبار ویژه
فرماندار شهرستان لردگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده 10 روستای در معرض خطر رانش زمین با بیش از 2 هزار سکنه در شهرستان لردگان وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر مطالعات درخصوص جابه‌جایی این روستاها انجام شود
رئیس اداره امور بیابان اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با ریزگرد و گرد و غبار در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی اصفهان با بیان این‌که ۳۱ کشتارگاه دام و ۱۸ کشتارگاه طیور در استان اصفهان فعال است، گفت: تاکنون ۲۶ کشتارگاه سنتی در استان تعطیل شده و به زودی ۳ کشتارگاه صنعتی در اصفهان اضافه و 7 کشتارگاه سنتی دیگر تعطیل می‌شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد بر استمرار امنیت و آرامش جامعه با حفظ اقتدار پلیس تاکید کرد و گفت: علاوه بر محور‎های ورودی یزد از سمت شرق کشور، باید مبادی ورودی استان از سمت جنوب و غرب کشور نیز برای کاهش جرائم خشن مورد نظارت و بازرسی بیشتری قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اظهار کرد: از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون ۳۰ بنای تاریخی استان مرمت شده‌اند
کاهش 17 درصدی تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در اصفهان نسبت به سال گذشته از خبرهایی است که اخیراً شنیده شد. در استانی که به دلیل صنعتی بودنش همواره با وقوع چنین حوادثی مواجه بوده و حتی در زمان‌هایی در پله‌های اول تا دوم حوادث ناشی از کار در کل کشور قرار می‌گرفت، این خبر می‌تواند مسرت بخش باشد.

ورود اپلیکیشن‌ها به مدیریت شهری یزد

تاکنون نزدیک به 200 هزار کارت هوشمند شهروندی برای استفاده یزدی‌ها از ناوگان حمل و نقل عمومی صادر شده است
حمل و نقل
حمل و نقل عمومی شهر یزد چندسالی است که با کارت‌های هوشمند مدیریت می‌شود، کارت‌هایی که قرار بود سایر خدمات شهری را نیز ارائه کند اما امروز از اپلیکیشن‌هایی خبر می‌رسد که قرار است به جای کارت‌ها، این مدیریت را انجام دهند.
خطر نشست زمین درکمین بام ایران

خطر نشست زمین درکمین بام ایران

حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت‌ها، به‌شدت آب‌های زیرزمینی را تخلیه می‌کند و باعث فرونشست زمین می شود
کاهش بارش، مدیریت نکردن مصرف آب در بخش کشاورزی، رعایت نکردن سهمیه برداشت آب از سوی برخی کشاورزان، استفاده از روش‌های سنتی آبیاری و افزایش مصرف آب توسط صنایع و مردم سبب شده بخش قابل‌توجهی از منابع آبی کشور خشک شود و سطح سفره‌های زیرزمینی پایین رود. این موضوع موجب شده حفره‌هایی از منابع آبی بر اثر وارد آمدن فشار طبقات فوقانی زمین فرو بریزد و پدیده فرونشست زمین در بسیاری از مناطق کشور رخ دهد.

پیگیری مطالبات بانکی و ارزی صنایع یزد

استاندار یزد گفت: مطالبات بانکی و ارزی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای رونق تولید ملی و با هدف اشتغال پایدار پیگیری و اقدام‌های لازم با همکاری بانک‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود.

اصفهان صاحب۳ بازار تخصصی می‌شود

در استان اصفهان
شهردار اصفهان از زمین‌های در نظرگرفته شده برای ساخت «بازار تخصصی پروتئین و میوه»، «شهرک مصنوعات چوبی و مبل» و «شهرک نمایشگاهی خودروهای سبک» در منطقه ۱۲ بازدید کرد.

۹۷ درصد  گاوخونی خشک است

در استان اصفهان
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط ‌زیست اصفهان با بیان این‌که ۹۷ درصد از وسعت تالاب بین‌المللی گاوخونی خشک است، گفت: حفظ حیات این تالاب به تامین حقابه آن وابسته است که تاکنون محقق نشده است.
PDF یکشنبه 14 مهر 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
رئیس بهزیستی شهرستان میبد ۶۰ درصد از معابر این شهرستان را نیازمند مناسب‎سازی دانست.
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۱۰ واحد فراوری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
سرپرست شرکت‌ شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: برای معرفی محصولات صنایع کوچک و متوسط استان علاقه‌مندان‌ به نمایشگاه‌های خارجی اعزام‌ و حمایت مالی می‌شوند.
سومین کنفرانس ملی الگوهای نوین مدیریت کسب و کار با رویکرد رونق تولید ملی روزهای هفتم و هشتم آذرماه سال ۹۸ در شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار می‌شود