• یکشنبه 2 خرداد 1400
  • الأحَد 11 شوال 1442
  • 2021 May 23

گزارش یک خاموشی از پیش اعلام‌نشده

شهروندان 3 استان خراسان رضوی، اصفهان و البرز جدول قطع برق را به چشم خود دیده‌اند
زودتر از آنچه که فکرش را می‌کردیم، با پدیده قطع برق در سال 1400مواجه شدیم و شهروندان در استان‌های مختلف از دیروز رسما وارد مانور قطع اعلام نشده برق شدند.

ارمغان تهران هوشمند

«تهران هوشمند، برنامه جامعی است که حوزه‌های خدمات دیجیتال، حمل‌ونقل، نوآوری، محیط‌زیست، ایمنی، انرژی و تحول دیجیتال شهرداری را دربرمی‌گیرد.»؛ این بخشی از صحبت‌های مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری است که پروژه تهران هوشمند را مدیریت می‌کند؛ پروژه‌ای که قرار است تهران را به جایی برای زندگی سالم و شاد، با رفت‌وآمد روان و برخوردار از زیرساخت‌های یکپارچه، مدیریت شهری کارآمد و اقتصادی پویا تبدیل کند.

خبر، خشونت و کودکان

این‌روزها که اخبار خشونت و قتل، و به‌طور ویژه قتل‌های اخیر خانوادگی متأسفانه همه‌جا را در برگرفته، دور از ذهن نیست که برخی از کودکان و نوجوانان نیز در معرض این خبرها بوده باشند.

حال‌و‌هوای انتخابات شهری

اگرچه تجمیع انتخابات نهادهای مختلف مثل ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا با هدف جلوگیری از هزینه‌ها و مشکلات اجرایی انجام گرفته است.

بدون ثبت نام برای واکسیناسیون مراجعه نکنید

مراکز سلامت از صبح روز گذشته با موج جدیدی از مراجعه‌ سالمندان برای واکسیناسیون کرونا مواجه شدند. از دیروز که براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، واکسیناسیون افراد بالای 70سال شروع شد، میزان تجمع مقابل این مراکز هم دوچندان شد.

مترو؛ چه بود و چه شد

حدود   44ماه  از دوره مدیریت شهری فعلی می‌گذرد و روزهای پایانی فرصتی برای بازنگری کارنامه عملکرد شهرداری و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه است.

۲۷۰ آتش‌سوزی جنگل و مرتع طی 2ماه

زبانه‌های آتش در روزهای اخیر بار دیگر آرامش را از منابع طبیعی کشور گرفت. روند افزایشی دمای هوا نشان داد که به‌زودی آتش بیشتری به جان جنگل‌های کشور خواهد افتاد.

نه به روایت عریان خشونت