02
یکشنبه 2 خرداد 1400
شماره 8226
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حال‌و‌هوای انتخابات شهری

دیدگاه
اگرچه تجمیع انتخابات نهادهای مختلف مثل ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا با هدف جلوگیری از هزینه‌ها و مشکلات اجرایی انجام گرفته است.
ویژه
درحالی‌که هنوز سه‌ روز تا پایان مهلت 5روز دوم شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام اسامی نهایی از سوی وزارت کشور فرصت باقی‌است، به‌نظر می‌رسد قطب‌بندی‌های انتخاباتی زودتر از آنچه تصور می‌شد، درحال شکل‌گیری است و کاندیداهایی که ردشدن خود از فیلتر شورای نگهبان را قطعی می‌بینند، فعالیت‌های تبلیغی‌شان را هم آغاز کرده‌اند؛ فعالیت‌هایی که در روزهای اخیر کم حاشیه درست نکرده و با وجود هشدارهای مسئولان برگزاری انتخابات مبنی بر خودداری کاندیداها از تبلیغات زودهنگام، از کلاب‌هاوس گرفته تا توییتر و تلگرام، در شبکه‌های اجتماعی ابعاد جدیدی یافته و توجهات بسیاری را به‌خود معطوف کرده‌است.

جزئیات پروتکل‌های بهداشتی انتخابات

برگزاری هرگونه مراسم استقبال و راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است
دولت
26روز مانده به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، ستاد ملی مقابله با کرونا به چندو‌چون برگزاری انتخابات و میتینگ‌های تبلیغاتی کاندیداها ورود کرد و ازممنوعیت برگزاری میتینگ‌های تبلیغاتی در فضاهای سربسته و کارناوال‌های انتخاباتی و افزایش ساعت برگزاری انتخابات و افزایش صندوق‌های سیار برای جلوگیری از ازدحام آرا در شعب اخذ رأی خبر داد.
افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب

افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب

مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب دیروزشنبه از سوی وزرای امورخارجه ایران و جمهوری عربی سوریه به‌صورت ویدئوکنفرانسی در شهر حلب برگزار شد.
طرح شورای عالی امنیت ملی برای دفاع از مراکز هسته‌ای
سردار جلالی: قرار است فرماندهی واحد دفاعی-امنیتی هسته‌ای تشکیل شود
امنیت مراکز هسته‌ای پس از چند حادثه افزایش پیدا می‌کند. درحالی‌که حتی مقامات نظامی هم نگرانی‌هایی را درباره نفوذ در دستگاه‌های امنیتی و هسته‌ای مطرح کردند، حالا سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل خبر داده که پس از این حوادث و انفجار در مراکز هسته‌ای طرحی در شورای‌عالی امنیت ملی تصویب شد که براساس آن «فرماندهی واحد دفاعی- امنیتی» هسته‌ای تشکیل می‌شود.
پس از پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲روزه با رژیم صهیونیستی، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی در این نبرد، پیروزی مقاومت فلسطین را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.